Az elmúlt időszakban több olyan halálos baleset is történt, amely szerencsésebb kimenetelű lett volna, ha a sofőrök bekötötték volna magukat. Sokszor ugyanis nem az ütközés ereje halálos, hanem az, hogy az autóban utazó kirepül a kocsiból.

Győrfi Pál, az Országos Meteorológiai Szolgálat sajtószóvivője elmondta: ha a biztonsági öv nincs bekapcsolva súlyos sérülések keletkezhetnek a karosszériába szorulva is, de számos esetben a test kirepül a nagy erejű ütközés során és és ennek lesz a következménye halálos koponyasérülés.

Az ülésbeállítás után a biztonsági öv bekapcsolása az első feledata a tanuló vezetőknek. Az oktató azt mondja: sokszor elfelejtik a diákok, és a sofőrök is bekötni magukat.

- Van amikor én magam is ha rövid távra megyek, akkor elfelejtem az övet bekapcsolni, de van egy jel ami figyelmeztet arra, hogy az öv nincs bekapcsolva. Ilyen sípoló jelzést ad a műszerfalon a kocsi és akkor kénytelen vagyok én is bekapcsolni - válaszolta Szita Dezső, autósoktató.

null

Nyugat-Európában 95 százalékos a biztonsági öv használata. Magyarországon ennél jóval alacsonyabb ez az arány.

- Nálunk ez csupán 77 százalék, ráadásul a hátul ülők esetében ez az arány még rosszabb. Mindössze 47 százalék - tette hozzá Varga Zoltán, a Kaposvári Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályától.

A rendőrség a közúti ellenőrzés során mindig figyeli a biztonsági öv használatot. Ennek elmúlasztása, lakott terüelten 10 ezer forint, lakott területen kívül 15 ezer és közúton és autópályán 20 ezer forintos szabálysértési bírsággal sújtható.

Címkék: halálos baleset, biztonsági öv, életmentő, büntetés, kék hírek