A Magyar Távirati Iroda szerint a hazai, vasúti átjárókban történt balesetek közül a kecskeméti járt a legtöbb halálos áldozattal. A balesetnek 37 halálos áldozata és húsz sérültje volt. A busz vezetője életben maradt, a vizsgálatok az ő kizárólagos felelősségét állapították meg.

Mint ismeretes a Kecskemétről Helvéciára tartó helyközi autóbusz 17 és 18 óra között egy András-kereszttel ellátott vasúti átjáróban összeütközött a Fülöpszállás és Kecskemét között közlekedő, gőzmozdony által vontatott szerelvénnyel. A mozdony kettészakította a buszt, a roncsokat maga előtt tolta, majd kisiklott és az oldalára dőlt.

A baleset után az átjárót átépítették, a közút nyomvonalát módosították, majd az átjárónál fénysorompót szereltek fel. A baleset helyszínén 2009-ben emlékművet állítottak.

Somogy megyében 2003-ban történt a kecskemétihez hasonló katasztrófa. Siófoknál, szintén egy vasúti átjáróban egy német autóbusz ütközött össze egy Budapest felé haladó vonattal. 33-an haltak meg, az ütközést mindössze öten élték túl.

A vonat a Darnai Kálmán téri átjáróban kettészakította az utasokkal teli buszt, egyik felét mintegy 200 méteren át maga előtt tolta. Az ütközés következtében a mozdony kisiklott, a buszvezető pedig kizuhant a járműből és szörnyethalt. A MÁV tájékoztatása szerint a német turistabusz a fénysorompó tiltó jelzésének ellenére hajtott a sínekre. A buszon egyetlen magyar állampolgár volt, az idegenvezető, akit súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba.

A Fejér megyei vöröskereszt mozgósítására több mint 200 önkéntes véradó várt a székesfehérvári kórház előtt, hogy segítsen a siófoki baleset áldozatain.

Az akkori köztársasági elnök, Mádl Ferenc táviratban fejezte ki részvétét Johannes Rau - német államfőnek.Medgyessy Péter miniszterelnök pedig telefonon tájékoztatta Gerhard Schröder német kancellárt.

A helyiek akkor már évek óta a "halálos" jelzővel illették ezt az átjárót, mert ugyanitt 1980-ban is történt egy hasonló tömegszerencsétlenség; akkor 21-en veszítették életüket. A balesetért hibáztatott sofőr is meghalt, aki autóbuszával egy diesel-mozdonynak ütközött.

1996. február 26-án Kutason egy helyközi buszjárat rohant bele a Kaposvárról Gyékényes felé tartó gyorstehervonatba, ami kettészakította a buszt, és egyik felét több száz méteren át tolta maga előtt. A balesetben 12 utas és a sofőr meghalt.

A tragédiát az okozta, hogy a sorompókezelő nem engedte le idejében a sorompót.

Címkék: haltak meg, élték túl, tragádia, tömegszerencsétlenség, vonat, vasút, busz, Somogy, baleset, kék hírek