A következő két évben megközelítőleg 12 milliárd forintot költ a rendőrség arra, hogy a sztrádákon akár 15-20 kilométerenként működhessenek traffipaxok.
A Népszabadság cikke szerint a gyorshajtók ellen egyes útszakaszokon a ma még csak forgalom-ellenőrzési és -felügyeleti célokra használt kamerákat is bevetik, hogy az autók átlagsebességéből állapítsák meg az esetleges gyorshajtást.
A rendőrök kiemelt figyelmet fordítanak majd a kerékpárosok és a gyalogosok által okozott balesetek számának a csökkentésére, a legfrissebb statisztikák szerint ugyanis a regisztrált összes személyi sérüléssel járó közlekedési baleset 13 százalékát a biciklisek, nyolc százalékát pedig a gyalogosok okozzák. A gyalogosoknak viszont eddig egyáltalán nem kellett tartaniuk attól, hogy a rendőr megállítja és megbünteti őket, mert átszaladtak a tiloson.
A statisztikai adatok szerint tovább javult ugyan Magyarországon a közlekedésbiztonság, de a rendőrség újabb átfogó intézkedéssorozatra készül. A rendőrség adatai szerint továbbra is a gyorshajtással magyarázható a balesetek 27 százaléka, ezért továbbra is a gyorshajtók az "első számú közellenségek" az utakon - írja a Népszabadság.
Címkék: hajtó, gyors, autópálya, razzia, traffipax, rendőr, kék hírek