Független szakmai vizsgálatot indított a lezuhant sárkányrepülő ügyében a Közlekedésbiztonsági Szervezet. A helyszíni szemlén megállapították: a motoros sárkány 1200 méter magasra emelkedett, ahol a pilóta kikapcsolta a motort, majd az ejtőernyős 1000 méteren elhagyta a légi járművet. A pilóta ekkor akarta újraindítani a motort, ami nem sikerült, viszont a jármű kormányozhatósága tovább romlott. A pilóta ekkor döntötte el, hogy a rajta lévő ejtőernyő segítségével elhagyja a sárkányrepülőt. Mivel ekkorra már 500 méterig süllyedt, azonnal a mentőernyőt használta, így sérülés nélkül földet ért.
A roncs helyszíni átvizsgálása és a pilóta elmondása alapján a balesetvizsgálók arra a következtetésre jutottak, hogy a motor berántó zsinór rendellenes működése vezetett a balesethez. A motor földi indítását követően a zsinór rugója nem húzta vissza azt az eredeti állapotába, a kelleténél jobban lelógó zsinór átcsapódott a sárkány szerkezeti elemein, és két olyan elemet összekötött, amelyeknek egymástól függetlenül, szabadon kell mozogniuk, emiatt megszűnt a sárkány szabad kormányozhatósága.
Mint arról korábban beszámoltunk: vasárnap délelőtt szállt fel a motoros sárkányrepülő a kaposújlaki reptéren. Egy utast szállított, aki ejtőernyős ugrást hajtott végre. Az ugrás pillanatában a pilóta előírásszerűen egy pillanatra leállította a motort. Később azonban nem tudta újraindítani. Ezért ő is ejtőernyővel kivetette magát.
(hvg)
Nézze meg erről készült videónkat:
Címkék: rugó, kaposújlak, sárkány, lezuhant, hiba, repülő, kék hírek