Évente több mint száz baleset történik a közút-vasúti kereszteződésekben, melyek többsége súlyos vagy halálos balesettel végződik. Pedig mindez elkerülhető lenne, vélik a szakemberek. Miközben a vasúttársaság fokozatosan fejleszti, bővíti a közúti átjárókban kihelyezett sorompóinak számát, egyre gyakoribb a baleset. Az útátjárós balesetek az autóvezetők figyelmetlenségből, a KRESZ be nem tartásából adódnak. A MÁV és a rendőrség azt tűzte ki célul, hogy a felére csökkentik a hasonló ütközések számát. Nagyobb figyelemmel kell vezetniük az autósoknak, mert a vonat nem tud megállni, hogy elkerülje a balesetet: fékútja több száz méter. Imre Lászlóné, a MÁV területi kommunikációs vezetője a kapos.hunak elmondta: idén már két baleset történt a régióban, amikor a vonat oldalának ütközött a figyelmetlen autós.
Rendőrök és vasutasok ellenőriztek kedden vasúti átjárókban, mert egyre több baleset történik ezeken a helyeken. Erre akarta felhívni a figyelmet a MÁV és az ORFK közös akciója. Somogyban egy siófoki és egy daránypusztai átjáróba vonultak ki közösen a vasúttársaság és a rendőrség szakemberei.
Évente több mint száz baleset történik a közút-vasúti kereszteződésekben, melyek többsége súlyos vagy halálos balesettel végződik. Pedig mindez elkerülhető lenne, vélik a szakemberek. Miközben a vasúttársaság fokozatosan fejleszti, bővíti a közúti átjárókban kihelyezett sorompóinak számát, egyre gyakoribb a baleset. Az útátjárós balesetek az autóvezetők figyelmetlenségből, a KRESZ be nem tartásából adódnak. A MÁV és a rendőrség azt tűzte ki célul, hogy a felére csökkentik a hasonló ütközések számát. Nagyobb figyelemmel kell vezetniük az autósoknak, mert a vonat nem tud megállni, hogy elkerülje a balesetet: fékútja több száz méter. Imre Lászlóné, a MÁV területi kommunikációs vezetője a kapos.hunak elmondta: idén már két baleset történt a régióban, amikor a vonat oldalának ütközött a figyelmetlen autós.