Több üzlet is lassan zárkózik fel a jótállás és szavatosság 2021-től átfogóan megújított szabályaihoz, közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A fogyasztóvédelem az év első napjától fokozottan ellenőrzi a vásárlók jogait erősítő előírások betartását. A hatóság az első negyedévben csaknem 310 üzletben és webáruházban vizsgálódott, 59 százalékuknál talált kifogásolnivalót.
A közleményben ismertetik: hosszú ideje a garanciális ügyintézés hiányosságai miatt érkezik be a legtöbb fogyasztói panasz, ezért az idei évtől a terület 17 éve változatlan rendelkezéseit a vásárlók helyzetét javítva, a vállalkozások kötelezettségeit egyértelműbbé téve dolgozta át a szabályokat. A januártól a termék árához igazodóan a korábbi egy mellett két-három év is lehet a jótállási idő, világosabbak a javítási és cserehatáridők, a jótállási jegy elektronikus formában is kiadható.