A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) levélben tájékoztatja az áfaalanyokat az online számlaadat-szolgáltatás július 1-jétől hatályba lépő változásairól, hogy segítse ügyfeleit az új szabályokhoz való alkalmazkodásban és a zökkenőmentes felkészülésben - közölte az adóhatóság kedden az MTI-vel.

A levelek a következő napokban az elektronikus tárhelyre érkeznek majd, és fontos információkat tartalmaznak mind a számlázó programot használók, mind a kézi számlákat kibocsátók számlaadat-szolgáltatását érintő szabályok alapvető változásáról. A levelekben szó lesz a számlázásban életbe lépő fontos változásról, az online adatszolgáltatás tekintetében az alanyi mentes adóalanyokat és a kisadózókat érintő lényeges tudnivalókról, és az úgynevezett "tárgyi" adómentes ügyletek kezelésének szabályairól is - írták a közleményben.

Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára korábban az MTI-nek elmondta, hogy július 1-jétől, a 100 ezer forintos áfaösszegre vonatkozó értékhatár eltörlésével már minden áfaalany, vagyis lényegében minden vállalkozó, még az áfában alanyi mentességet választók is, online számlázásra kötelezettek. Az adatszolgáltatás jövőre, 2021. január 1-től válik teljessé, amikor minden számlát megkap, még a magánszemélyek részére kiállítottakat is a hivatal. A NAV szeptember 30-ig nem bírságolja a mulasztást, ha a július 1-jétől újonnan kötelezettek, még mielőtt az első számlát kiállítanák, regisztrálnak az online számla rendszerben.

Címkék: adózás, levél, nav, gazdaság