A kiskereskedelmi láncok adatai szerint 56,9 milliárd forintot hagytak a vásárlók az élelmiszerüzletekben és a drogériákban a március 9-15. közötti héten, 47 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában - írja az MTI.
A Nielsen piackutató pénteki közleménye szerint az iskolák digitális tanmenetre történő átállása és az általánosan ajánlott otthoni munkavégzés hatására a magyar fogyasztók elözönlötték a kiskereskedelmi egységeket. Míg a február végi, első felvásárlási roham a tartós élelmiszerek beszerzéséről szólt, addig a 11. hét a vegyi áruk felhalmozását is magával hozta.
A kimagaslóan teljesítő élelmiszerkategóriák között a cukor megtartotta vezető szerepét a 11. héten is, értékbeli forgalma háromszorosára nőtt az előző év azonos időszakához képest. Szintén csaknem a háromszorosára ugrott a szószok és száraztészták értékbeli forgalma is, illetve a liszt és rizs forgalmi adatai is rekordeladásokat mutattak. Erre az öt kategóriára összesen csaknem 2,8 milliárd forintot költöttek a vásárlók a vizsgált időszakban.
A vegyi áruk között a vitaminok taroltak, értékbeli eladásuk megnégyszereződött a 11. héten a tavalyi azonos időszakhoz képest. A tisztítószerek és szappanok forgalma szintén a négyszeresére nőtt. A vécépapír forgalma a 9. és 10. héten még nem ugrott meg, de a 11. héten csúcsokat döntött, csaknem háromszor annyit költöttek erre a termékre a fogyasztók, mint a tavalyi azonos időszakban.
Címkék: vásárlási láz, kiskereskedelem, növekedés, forgalom, gazdaság