Az elmúlt napok és hetek fejleményeire egyikünk sem lehetett felkészülve. Minden jel arra mutat, hogy a hétköznapjaink mellett a gazdaság is gyökeresen átalakul, és messze még a folyamat vége. Az már most látszik, hogy az internetes kereskedelem hatalmas növekedésnek indult.
A koronavírus hazai megjelenése óta nálunk is beindultak a számos országban megfigyelhető folyamatok: komplett gazdasági szektorok kerültek válsághelyzetbe, így a turizmus és a vendéglátás is. Arról azonban egyelőre kevesebb szó esik, kiknek hozott fellendülést a vírus megjelenése.
“A tavaly ilyenkori adatokhoz képest közel egyötödével nőtt az online vásárlási kedv. Jól jártak azok, akik azonnal reagáltak a kialakult helyzetre, és készletükbe emelték az ilyenkor legjobban fogyó cikkeket” - számolt be róla Kóczán Tamás, az UNAS tulajdonosa, amely cég webshop motorját jelenleg a hazai webáruházak 20 százaléka használja.
Hogy mely termékek a legkelendőbbek? Nos, a táskák, ruhaneműk és az utazási cikkek például nincsenek ezek közt, sok áruházban feleannyit vásárolunk belőlük, mint tavaly ilyenkor. Nagyon népszerűek viszont a laptopok és webkamerák, hiszen a cégek jelentős része váltott home office-ra - hangsúlyozza a szakember.
„Egy további érdekesség, hogy van olyan webáruház, ahol a héten például pelenkából közel hatszor annyit rendeltek, mint megelőző hónapban ugyanekkor, ami szintén jól bemutatja, mennyire megváltoztak a vásárlási szokások.”
A karácsonyi forgalom többszöröse?
“Sokan most a karácsonyi forgalmukat jelentősen meghaladó rendelésszámot bonyolítanak az online piacon. Ennek következtében a egyes kiszállítócégek és futárszolgálatok is néha alig bírják kapacitással ezeket a napokat” - mondta el Pál Zoltán Gábor, a több száz webshop-tulajdonossal dolgozó ALH Consulting Kft. tulajdonosa.
A szakértő arról számolt be, hogy a nem várt hatalmas forgalomnövekedéstől jelentős terhelés alatt vannak az ételgyártással foglalkozó cégek, sőt méginkább az olyanok, melyek saját webáruházban értékesítik a maguk által gyártott termékeiket, ezért késések várhatóak a gyártásban és a kiszolgálásban is. Hasonló a helyzet az ételt házhozszállító cégeknél, akik megrendelései rendkívüli mértékben pörögtek fel a jelenlegi időszakban.
Egészen új piaci szereplők előtt is utat nyitott a koronavírus, hiszen naponta nyílnak fertőtlenítő- és tisztítószerekkel foglalkozó webáruházak is, köztük autós tisztítószerekkel is. Sokan jelentős árréssel kínálják ezeket a termékeket, amelyekre most óriási kereslet mutatkozik.
OLTASSA BE MAGÁT ÖN IS!