A kaposvári távfűtésért felelős önkormányzati cég 2015 óta öt év alatt négy elektromos autót vásárolt. Ez idő alatt legfeljebb ablaktörlőlapátot kellett cserélni rajtuk, javíttatni nem kellett őket. Ráadásul a mindennapos működésükhöz szükséges üzemanyag, vagyis az áram is töredékébe kerül, mint a korábbi autókba tankolt gázolaj.
A kaposvári bordó autóbuszflotta mindegyik járműve sűrített földgázzal megy. Ez nagyságrendekkel környezetbarátabb üzemanyag, mint a dízel. A következő lépés a nulla károsanyagkibocsátás, aminek első lépéseként a városba idén két új elektromos busz fog érkezni.
- Tudjuk azt, hogy amikor lejár a sűrített földgázos buszok ideje, akkor elektromosokra kell váltanunk. Ebben az évben már vásárolunk kettőt, azért, hogy a legsűrűbben lakott területeken tudják járatni őket - nyilatkozta Szita Károly, Kaposvár polgármestere.
A Cseri úti busztelephelyet már eleve úgy tervezték meg, hogy fogadni tudja az elektromos járműveket is.
- A Kaposvári Közlekedési Zrt. midibusz-szerelő műhelye arra lett létrehozva, hogy itt a majdan, remélhetőleg az idei évben beérkező két elektromos busznak a szerelését meg tudjuk oldani. Nemcsak ez lesz a feladata, mert a jövőben az a tervünk, hogy mindenféle elektromos jármű irányába javító és karbantartó szolgáltatást tudjunk nyújtani, akár külső vevők részére is - tette hozzá Turnai Károly, a Kaposvári Közlekedési Zrt. vezérigazgatója.
Az éghajlatvédelemért tett eddigi intézkedéseinek köszönhetően Kaposvár egyébként már ma is klímabajnoknak számít a magyar városok között. A somogyi megyeszékhely egyik célja, hogy 2050-re évi 200 ezer tonna környékére szorítsa le '90-es években mért 700 ezer tonnányi széndioxid kibocsátást. Napjainkban ennek a vállalásnak majdnem a 60 százalékát már teljesítette Kaposvár.
Címkék: elektromos busz, bővítés, kaposvár, gazdaság