A húsvét a karácsony után a legkiemelkedőbb időszak a játékkereskedelemben, idén a magyar szülők többsége 3-5 ezer forintot költ játékokra - derül ki a Játéksziget bolthálózat tulajdonosa, a Formatex, illetve a Regio Játékkereskedelmi Kft. felméréseiből.
A Regio kutatása szerint a szülők 30 százaléka 3-5 ezer forintot költ gyermekenként játékra húsvétkor, negyedük költ több mint 5000 forintot, míg a szülők ötöde 2000-3000 forintot szán az ajándékra. A cég friss kutatásából az is kiderült, hogy a legtöbben kreatív és társasjátékot, illetve könyvet, kifestőt vesznek ajándékba. A vásárlási láz a húsvét előtti héten tetőzik, átlagosan bruttó 8600 forintos online és 5700 forintos áruházi kosárértékkel.
Forgalom szempontjából a húsvét az év második legerősebb időszaka, a teljes éves forgalom közel 10 százalékát teszi ki - ismertette Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.
A Formatex azt közölte, hogy a tavalyi 4,4 milliárd forintos éves forgalmának 15 százaléka esett a húsvéti időszakra. A Játéksziget bolthálózatban a húsvéti vásárlói kosárérték idén 4-5 ezer forint körül alakul, a webshopban pedig átlagosan 9000 forintért vásárolnak.
Idén 15-20 százalékkal nagyobb forgalmat várnak a húsvéti időszakban a tavalyihoz képest nagykereskedelmi szinten, a Játéksziget üzleteiben pedig 8 százalékos emelkedésre számítanak 2017 húsvéti időszakához képest - mondta Borhi János, a Formatex ügyvezetője.