2022.01.28 - Péntek
Károly, Karola
-1ºC / 8ºC
Erősen felhős

Egyen minőségi hazait! 2017. Október 19. - Csütörtök 16:13 | Címkék: Alma, ösztönzés, Gazdaság, hazai, fogyasztás

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, az Agrármarketing Centrum, a Földművelésügyi Minisztérium és öt kereskedelmi áruházlánc az almafogyasztást népszerűsítő promóciós programot indít.

A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai almára, és megismertesse a vásárlókkal a gazdag fajtaválasztékot. Az Auchan, a CBA, a METRO, a SPAR és a TESCO üzleteiben október 20-tól november 18-ig lehet kóstolni, megismerni a minőségi, finom hazai almákat.

A kampány elsődleges célja a fogyasztás ösztönzése, a fogyasztói tudatosság növelése és a hazánkban termelt almafajták megismertetése. A fogyasztás serkentésének másik célja, hogy a fogyasztók megismerkedjenek az alma egészségre gyakorolt jótékony hatásaival: a magas vitamin-, rost- és ásványianyag-tartalom minden korosztályra kedvező élettani hatást gyakorol.

Az idei magyarországi almatermés – az egész Európát érintő – tavaszi fagyok eredményeként mintegy 520-530 ezer tonna, ez valamivel kevesebb az átlagosnál. A hazai almatermelés szerkezete hosszú évek óta változatlan, az éves termés 30 százaléka étkezési, 70 százaléka ipari minőségű.

A tavaszi időjárás miatt Európában mintegy 3 millió tonnával kevesebb alma termett, mint a sokéves átlag, ami 2017-ben keresleti piacot eredményezett. Ez mind az étkezési, mind az ipari almánál az előző évekhez képest lényegesen magasabb termelői árakat hozott. Ugyanakkor a Kamara felhívja a figyelmet: fontos, hogy az idei kedvező árak ne tévesszék meg a termelőket, tovább kell folytatni a almatermelés szerkezetátalakítását, növelve az étkezési, jó minőségű alma mennyiségét.

A hazai kedvelt fő fajták a ’Gala’, az ’Idared’, a ’Jonagold’, a ’Golden’, de még jelentős területen található ’Jonathan’ is. Az összes termőterület 26 ezer hektár körüli, a fő termőtájak Szabolcs-Szatmár-Bereg és Zala megyékben, valamint a Duna-Tisza közén vannak.

A magyarországi egy főre eső éves almafogyasztás 15 kg körül van, amit a szakmai szervezet szerint célszerű lenne a jövőben 20 kg közelébe emelni. Az idei kampány célja az egészségre gyakorolt jótékony hatások ismertetése mellett a magyar alma fogyasztásának növelése, az import rovására.

Hazánkban fontos szerepe van még az iparialma-termelésnek is, a jelenlegi feldolgozás volumene 300-350 ezer tonna alma, de a kapacitások lehetővé tennék 500-550 ezer tonna feldolgozását is. Ugyanis világszerte erősödik az almából készült termékek iránti kereslet, egyre népszerűbbek a rostos levek, pürék és a cider is. Emellett az almasűrítmény iránti igény is növekvő.

Az alma fogyasztását nagyban segíti, hogy nem idényszerű, kiváló hűtőházi eltarthatóságának köszönhetően az év minden szakában könnyen hozzáférhető.

Vissza az előző oldalra

Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket, "cookie"-kat használ.
A böngészés folytatásával jóváhagyja a sütik használatát. Bővebb információ

Bezárás