Egyre népszerűbb az internetes vásárlás, és egyre több az Európai Unión kívülről szállított küldemény is. Hogy a megrendelt áruk gyorsan és biztosan célba érjenek, elengedhetetlen a pontos adminisztráció. A biztonságos rendeléshez nyújt segítséget a Nemzeti Adó- és Vámhivatal internetes oldalának új információs felülete.

Az áruszállításhoz legtöbben valamilyen postai szolgáltatót vesznek igénybe, a postaforgalomban érkező küldeményeket a Magyar Posta Zrt. kezeli.

Mielőtt valaki leadja internetes rendelését, fontos tájékozódnia az adó- és vámjogszabályokról, az esetlegesen fizetendő vámokról és egyéb közterhekről. Alapvető információ, hogy az árut az Európai Unió területéről vagy unión kívüli országból szállítják-e. Gyakran ugyanis az Európai Unió valamely tagállamából rendelt áru gyártási, raktározási helye Európai Unión kívüli ország, ezért az árut az Európai Unióba történő beérkezéskor vámkezeltetni kell. Ez vám- és adófizetési kötelezettséggel, valamint a postai szolgáltató adminisztrációs díjával járhat.

Ha a küldeményhez kapcsolódó adatok pontatlanok, hiányosak, a szükségesnél tovább tart a kézbesítés. Ezért a NAV, internetes oldalán új felületet hozott létre, amely a megrendelés legfontosabb tudnivalóiról szól.

Az itt olvasható információk segítenek abban, hogy a megrendelő a lehető leggyorsabban megkapja a szállítmányt, és még annak megrendelése előtt ki tudja számolni, milyen költségekkel jár az EU-n kívüli országokból érkező árucikkek internetes vásárlása.

Címkék: rendelés, szállítás, NAV, internet, adó, gazdaság