Magyarország autósainak 27 százaléka még a mai napig is téli gumival közlekedik. A nyári, magas hőmérséklet azonban extrém módon roncsolja a kifejezetten hóra, jégre és latyakra tervezett barázdákat.
- A téligumi sokkal puhább szerkezetű, mint a nyári, tehát anyagában is más. A forró aszfalton a téli gumi mind a fékhatásnál, mind a kanyarban való fordulásnál nem úgy tapad ahogy kellene, ráadásul amikor a forró aszfaltra ráesik a hideg víz, akkor mégjobban csúszik válaszolta stábunknak - Oros András, az Oros Gumiszervíz tulajdonosa.
A hőségben a kopott téli gumiabroncsok fékútja akár 15 százalékkal is megnőhet és jelentősen romlik a gépkocsi kormányozhatósága is.
Az általunk megkérdezett autós oktató szerint a vezetés egyik legfontosabb eleme a gumiabroncsok megfelelő állapota, ezért nem hanyagolható el azok rendszeres karbantartása.
- Van annak előnye, ha valaki elkoptatja a téli gumiját, ha kicsit tovább megy vele a melegebb időszakban is, de utána azt télen semmiképpen sem szabad használni - hozzá Szita Dezső, a Kaposvári Egyetem Autósiskola oktatója.
Azzal hogy nyáron is téli gumit használunk ugyanakkor a pénztárcánkat sem kíméljük. Egyrészt hamarabb elkopnak az abroncsok, másfelől az üzemanyag-fogyasztás is megnövekedhet.