Alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett jelentős költségcsökkenést értek el egyes állami tulajdonú társaságok sűrített földgázzal hajtott (CNG) haszonjárművek alkalmazásával, ezért a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) újabb beszerzésekre számít.
Számításaik szerint 40 százalékos költségmegtakarítással üzemeltethetőek az országban Budapesten, Kaposvárott, Zalaegerszegen, Szegeden és Miskolcon közlekedő CNG-buszok. Az MGKKE és a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (KTI) közös vizsgálata pedig arra is rámutatott, hogy a földgázüzemű autóbuszok 98 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot juttatnak a levegőbe az Euro IV-es motorral szerelt és korszerűnek tekintett dízelüzemű változatoknál.
Az MGKKE tagjai közé tartozó Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) még 2014-ben 60 darab CNG-üzemű teherautót állított forgalomba a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés lebonyolítására. Az egyik ilyen teherautó két év alatt 24 300 kilométer megtétele során 15,7 tonna földgázt használt fel. Kedvező fogyasztásának, valamint a CNG-üzemből fakadó előnyöknek köszönhetően még az alacsony üzemanyag ár mellett is 20 százalékkal kevesebbe került a teherautó tankolása, mint egy hasonló dízelüzemű hulladékgyűjtő autóé - emelte ki Domanovszky Henrik, az egyesület elnöke a közleményben. 2017-től a hulladékgyűjtésben is visszaigényelhető a CNG jövedéki adója, így az üzemanyagköltség megtakarítás 30 százalék fölé emelkedett.