Egymást váltották az ügyfelek a Kapos Holding ügyfélszolgálatán szerda délelőtt. Többen a számláikat jöttek rendezni, mások az elszámolásokat egyeztették.

Az ügyfélszolgálat tapasztalatai szerint, egyre többen vannak, akik folyamatosan írják a mérőórák állását és eszerint fizetnek. Ennek is köszönhető, hogy egyre kevesebb az önkormányzati cégek kintlévősége.

A szemétszállítással foglalkozó szolgáltatónál például egy év alatt csaknem negyedével, 78 millió forinttal lett kevesebb az ügyfelek tartozása.

távhő

"Ez két tényezőnek köszönhető. Egyrészt, rugalmasabbá vált a követeléskezelés folyamata, mind a mi cégünknél, mind az adóhatóságnál. Ugye, a hulladékgazdálkodási közszolgáltató a NAV-nak adja át a kintlevőségeit, és ahogy ők is egyre több rutint szereznek, mi is egyre jobban tudjuk átadni az adatokat, így egyre hatékonyabban tudják behajtani a tartozást." - mondta el Trenyik Tamás, a Dél-dunántúli Hulladékkezelő Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.

A Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő Zrt. több mint 6800 lakás és 300 intézmény távfűtését látja el. A távhődíj hátraléka 174 millió forint. Ez tizedével kevesebb, mint egy évvel korábban. Bár ez az összeg így is jelentős, a cég vezérigazgatója szerint a működést mégsem veszélyezteti.

"Minden társaság életében a likviditását nehezíti a kintlevőség mértéke. Nyilván minél később kezdik el rendezni az elmaradásokat, annál nagyobb összeg gyűlik fel, és annál nehezebb ennek a rendezése. Ugyanakkor senki sem szeret a végén különböző peres eljárásokban szerepelni ..." - tette hozzá Vida Zotmund Alpár, a Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgálattó Zrt. vezérigazgatója.

A három nagy kaposvári közszolgáltató közül csupán a vízszolgáltató kintlevőssége nőtt. 100 millióról 133 millió forintra. Ennek oka az, hogy néhány nagyobb vállalkozás jelentős összegű tartozást halmozott fel. A szolgáltató ezeket is próbálja behajtani.

távhő

"Amennyiben az ügyfeleknek hátraléka halmozódik fel, javasoljuk, hogy fáradjon be az ügyfélszolgálatra és lehetőségeihez mérten kérjen részletfizetési megállapodást a hátralék rendezésére! Vagy, ha személyesen a behajtónk keresi fel, akkor fizesse be ezt az összeget! Ellenkező esetben jelentős többletköltséggel, akár a többszörösére is növekedhet a hátralék." - árulta el a Kapos Holding Zrt. megbízott ügyfélszolgálati vezetője, Kiss Eszter.

Emiatt az eltelt egy évben több mint 42 millió forint többletköltséget fizettek ki a kaposváriak. Azért, hogy ez ne történjen meg, Kaposvár önkormányzata önként vállalt feladatai között adósságkezelési szolgáltatást is biztosít. Akinek a hátraléka meghaladja az 50 ezer forintot, vagy legalább 6 havi tartozása van, kérheti a csoport segítségét. A programban tavaly 31 háztartásnak sikerült rendezni tartozásait.

Címkék: közszolgáltatás, holding, távhő, kavíz, tartozás, gazdaság