A Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes vasútvonalon június 13-tól augusztus 28-ig a vonatok módosított menetrend szerint közlekednek pályakorszerűsítés miatt. A felújítás első fázisában, Dombóvár és Kaposvár között a vonatok helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat.

A vágányzár ideje alatt a Pécs–Fonyód–Tapolca viszonylatú vonatok Dombóvár alsó helyett Dombóvár állomásig közlekednek, és onnan indulnak. Dombóvár és Kaposvár között az utasokat vonatpótló autóbuszok szállítják, amelyek Dombóvár alsó vasútállomást nem érintik. A vágányzár miatt néhány vonat menetrendje a Budapest–Pécs és a dél-balatoni vonalon is módosul.

A pótlóbuszokon a vasúti menetjegyek érvényesek, ugyanakkor csoportok együttes elhelyezését és a kerékpárszállítást nem tudja biztosítani a MÁV-START. A vasúttársaság kéri utasait, hogy figyeljék az állomásokon kihelyezett hirdetményeket és útbaigazító táblákat, valamint a hangos utas-tájékoztatást.

A módosított menetrend a MÁV-csoport honlapján, a vágányzári hírek között érhető el. Az utasok tájékozódhatnak a Vonatinfó alkalmazáson és az ELVIRA menetrendi keresőben, illetve a MÁVDIREKT helyi tarifával hívható vonalán, a 06 40 49 49 49-es telefonszámon is.

13,7 kilométeren újul meg a nyíltpálya

A Dombóvár-alsó és Baté közötti 13,7 kilométeres pályaszakasz 5,5 milliárd forintból újul meg. Az átépítés három megállóhelyet is érint. Kapospula, Attala és Nagyberki megállónál a peronok magasságát az új szabványok szerint megemelik, térkövezik, új térvilágítást alakítanak ki. Az érintett szakaszon található kilenc vasúti útátjáró modern, gumielemes burkolatot kap, továbbá a vonalon lévő átereszeket, kerethidakat és a résfalakat is felújítják.

A rekonstrukció során talajcserével megerősítik a földművet. A vízlevezetés érdekében új szivárgók, burkolt földárkok készülnek. A vágányok az új zúzottkő ágyazatban használt, minősített vasbeton aljakon, korszerű ragasztott kötésekkel, leerősítéssel, hézagnélküli kivitelben készülnek. A kivitelezés során karbantartják a biztosítóberendezési, felsővezetéki és távközlési létesítményeket is.

A vonalszakasz korszerűsítését várhatóan 2017 tavasz végén fejezik be.  A MÁV kiemelt céljai között szerepel az eredetileg kiépített 100 km/órás pályasebesség visszaállítása, így kedvezőbb menetrendet alakíthatnak ki.

Címkék: pótlóbusz, baté, pályafelújítás, dombóvár, máv, kaposvár, gazdaság