Bocisimogatóval és a tej útjának megismertetésével várták a gyerekeket egy hétvégi programon. Ezzel is a tejfogyasztást szeretnék népszerűsíteni a somogyi tejtermelők.

Azt mondják: a tej felvásárlási ára nagyon alacsony és a friss tej áfájának csökkentése sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Egy sajátos marketinggel a fogyasztókat szeretnék most megszólítani.

- Egyrészt a tej az napi élelmiszer. Semmi értelme nincsen egy éves szavatoságú tejterméket vásárolni. Ezt a friss tejet mi is meg tudjuk termelni itt Somogy megyében. Illetve a Fino Food fel is tudja dolgozni, hosszan friss formában. A tápértéke jobb, sokkal kedvezőbb hatásal rendelkezik mint az UHT tej - mondta Bakos Gábor, a BOS-FRUCHT Agrárszövetkezet állattenyésztési igazgatója.

Azt szeretnék elérni, hogy minél több friss tejet fogyasszanak a somogyiak, főleg a kisgyermekek. Az utóbbi 30 évben ugyanis felére esett vissza a tejfogysztás. Jelenleg egy ember egy évben körülbelül 80 liter tejet iszik meg.

A somogyi kezdeményezéshez 5 gazdaság és a megye egyetlen tejfeldolgozója is csatlakozott. A kampányban szeretnék bemutatni, hogy az olcsóbb UHT helyett a hűtött tej sokkal értékesebb.

- A magyarországi tejtermelés és tejfogyasztás nagyjából egálban van. Nem termelünk sokkal többet mint amennyit el is fogyasztunk. Viszont a külföldről beáramló import termékek miatt sajnos lényegesen kevesebb a hazai tejnek a fogyasztása, mint amennyi szükséges lenne. És igazából a fő cél az, hogy a helyi illetve a magyra tremék fogyasztására hívjuk fel a figyelmet - tette hozzá Dr. Szigeti Orsolya, a Kaposvári Egyetem docense.

A jövőben iskolások és óvodások számára rajpályázatot hirdetnek és az intézmények között tejesdobozgyűjtést terveznek. A tej világnapja alkalmából pedig június1-én egy Flasmobbot szerveznek a Kossuth térre.

Címkék: népszerűsítés, tej, somogy, iskola, gazdaság