Az önkormányzat arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a kilencven embert befogadó vízi jármű vasárnaponként 14 órától Barcsról indulva Szentborbás vagy Drávaszabolcs irányába másfél órás sétahajózásra viszi utasait, hogy megcsodálhassák a folyó természeti értékeit. A hajó más időpontokban is kifut, ha erre nagyobb kirándulócsoportok igényt tartanak.
A Dráva vízjárását tekintve a legszeszélyesebb magyarországi folyó, egyetlen nap alatt több métert képes apadni, vagy áradni. Halban az egyik leggazdagabbnak számít, meredek partfalában pedig több ezer pár parti fecske fészkel és itt honos a hajó névadója, a színpompás jégmadár is - jegyezték meg.
Az önkormányzat a kisebb rendezvények megtartására is alkalmas Jégmadár nevű vízibuszt 18,5 millió forintért vásárolta a Balatoni Hajózási Zrt.-től., és további mintegy 20 milliót költött belső rekonstrukciójára, burkolatának javítására és a festésére.
A hajó 1959-ben épült szegecselt alumíniumból, és Megyer, majd Akali néven több mint fél évszázadon át szolgált a Balatonon, főként menetrend szerinti hajóként. Szakemberek úgy ítélték meg: a Dráván még évtizedekig közlekedhet különösebb problémák nélkül.
A vízibusz idén februárban a Sió-zsilipen, a Sió-csatornán a Keselyűsi-zsilipen keresztül a Dunán hajózva jutott el a Drávára, ahol egy évtized után éledhet újjá a menetrendszerinti hajózás, hozzájárulva Barcs és környéke turizmusának erősödéséhez.
Karvalics Ottó, Barcs polgármestere úgy véli: a hajózás elindításával már nem csak a nevében lesz Barcs a Dráva fővárosa. A Dráva határfolyó, amely az utóbbi évek turisztikai fejlesztéseinek köszönhetően már nem elválasztja, hanem inkább összeköti a két parton élő magyarországi és horvátországi embereket.