A részletekről a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke beszélt egy budapesti sajtótájékoztatón. Niklai Ákos azt mondta: a magyar szállodakapacitás 60 százalékánál használják jogosan a csillagmegjelölést, a többi a vendégeket megtévesztő módon, " illegális csillaghasználó", ami nem csak fogyasztóvédelmi szempontból aggályos. A hivatalos csillagbesorolás garantálja a vendégek elvárásainak megfelelő, nemzetközileg egységes színvonalat és minőséget.
Az elnök szerint folyamatosan tárgyalnak annak érdekében, hogy a nemzetközi és hazai foglalási portálok, online utaztatók is használják a rendszer csillagbesorolását.
Niklai Ákos azt is elmondta, hogy a fenti linken elérhető online adatbázis segítséget nyújt a nagyközönségnek a csillagok közötti eligazodásban, bemutatva, hogy mi várható el az egyes szállodai kategóriáktól.
A Hotelstars nemzeti tanúsító védjegy a szakértő szerint minden piaci szereplő számára egyértelmű előnyöket biztosít: a vendégeknek garantált minőséget, a szállodáknak nemzetközileg egységes színvonalat és könnyebb értékesíthetőséget.
A minősítés 270 feltétel teljesítésén alapul az 1-5 csillagos kategóriákban, jelenleg Európa 16 országában használják, 28 ezer minősített szálloda van. A minősítés 3 évre érvényes, a folyamatban a szállodák a kritériumok alapján önauditot végeznek, majd ezt a minősítő bizottság és a bíráló bizottság értékelése követi. Magyarország 2012-ben csatlakozott a Hotelstars nemzetközi szállodaminősítő rendszerhez.
Az április-júniusban zajló kampányt a védjegyrendszert működtető szállodaszövetség a Nemzetgazdasági Minisztérium megbízásából és támogatásával indítja. A MSZÉSZ szeretné elérni, hogy idővel minden szálloda csatlakozzon a rendszerhez, mert ez az ország turisztikai versenyképessége szempontjából is kiemelt jelentőségű a nemzetközi piacon.
Címkék: csillag, minősít, tanúsítvány, hotel, védjegy, szálloda, gazdaság