Králik Gábor, a Főgáz Zrt. vezérigazgatója az MTI megkeresésére elmondta: Fejér, Tolna, Baranya, Somogy, Zala és Veszprém megye egyetemes (lakossági) fogyasztóit a Főgáz látja el az idei év első napjától, a társaság és a fogyasztók között a törvény szerint határozatlan időre egyetemes szolgáltatási szerződés jött létre, így ezzel kapcsolatban a fogyasztóknak nincs teendőjük. Hozzátette, hogy a szolgáltatóváltás miatt nincs szükség mérőcserére vagy más műszaki beavatkozásra, a leolvasási menetrend sem változik.
A műszaki kérdéseket érintő problémákkal, például gázszivárgás vagy meghibásodás esetén továbbra is az E.on, illetve a Magáz Magyar Gázszolgáltató Kft. földgázelosztó társaságaihoz kell fordulni, a mérőleolvasást is ezek a társaságok végzik a korábban megszokott módon.
A vezérigazgató felhívta a figyelmet, hogy az E.on a jogszabályok szerint elszámol a fogyasztókkal, akik a 2015. december 31-i mérőállás szerint végszámlát fognak kapni. Ha valaki tartozik, de nincs lekapcsolva a szolgáltatásról, annak a korábbi szolgáltatójánál kell rendeznie a hátralékot. A kikapcsolt fogyasztóknál viszont csak a tartozás rendezése után tudják újra elindítani a gázszolgáltatást.
A megyeszékhelyeken és két megyei jogú városban - Székesfehérvár, Dunaújváros, Szekszárd, Pécs, Kaposvár, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Veszprém - nyolc új Főgáz-ügyfélszolgálati iroda nyílik január 4-én.
A vezérigazgató felidézte, a Főgáz tavaly év elején mintegy 800 ezer egyetemes szolgáltatásra jogosult, döntően budapesti lakossági fogyasztó földgázellátását biztosította. Ez a szám áprilistól folyamatosan, majd augusztustól ugrásszerűen nőtt, akkor vették át ugyanis a Magyar Telekom csaknem 60 ezer földgázfogyasztóját. A folyamat problémamentes, sikeres volt - mondta.
A Főgáz jelentős fejlesztéseket hajtott végre a rendszerein, és a vezérigazgató szerint a megszerzett tapasztalatok jó alapot biztosítottak a további feladatok ellátásához.