A Dél-balatoni borvidékről az elmúlt tíz évben három alkalommal nyertek Év Borásza elismerést egyszer pedig az Év Borászata címet is megkapta az egyik pincészet. Ezeket az elismeréseket is a borvidék népszerűsítésének szolgálatába akarják állítani.

A Bujdosó Pincészetben épp egy lengyelországi exportra palackozzák az idei rozét. A családi pincészet is fontosnak tartja, hogy a Dél-balatoni borokat a minőségüknek és értéküknek megfelelő helyen kezeljék.

- Évek óta az együttgondolkodással próbáljuk az arculatunkat kialakítani és közös eseményekkel, rendezvényekkel a borvidéket népszerűsíteni, tehát már megvan a szándék megvan egy viszonylag aktív mag, akik a borvidékről ezeken az eseményeken, rendezvényeken részt vesznek - mondta Bujdosó Ferenc, borász.

A borászok a marketing mellett fontosnak tartják annak a tudásnak az átmentését is, ami egykoron a borvidéket jellemezte.

A rendszerváltozás előtt a boglári borkombinát sok kiváló szakembert nevelt ki, mondta a Dél-balatoni Borút Egyesület elnöke. Újításaik nemzetközi hírnevűek voltak.

A borvidék sikeressé tételéhez frissíteni akarják a szőlő ültetvényeket, illetve pinceszövetkezetet hoznának létre, hogy a most feleslegesnek mondott szőlőtermést is saját maguk dolgozzák fel.

- Legalább 70 százalékuk már több mint 15 évesek ezeknek az ültetvényeknek, van olyan ültetvény, amely 35-40 éves, tehát ehhez hozzá kéne nyúlni. Az alacsony felvásárlási árak, nyomott felvásárlási árak miatt a szőlő termelők az árbevételükből olyan kevés pénz marad, amit ha erre fordítanának gyakorlatilag ingyen dolgoznának egész évben - tette hozzá Gádor Dénes, a Dél-balatoni Borút Egyesület elnöke.

A borvidék fellendítésére és a beruházásokra 2020-ig több mint egy milliárd forintot fordítanának. Ehhez a saját forrás mellett uniós támogatásokat is szeretnének igénybe venni, amihez az állam segítségét is várják.

Címkék: dél-balaton, marketing, fejlődés, 2020, bor, gazdaság