A legutóbbi pályakorszerűsítés csaknem 50 éve történt, azóta a pálya állapota annyira leromlott, hogy jelentős hosszban csak 60 kilométer/órás sebességgel lehetett közlekedni. A fejlesztésnek köszönhetően 2015 nyarától újra 100 kilométer/órával haladhatnak a vonatok Lepsény és Szántód–Kőröshegy állomások között.

A 32 kilométeres szakaszon a teljes pályafelújítás most befejeződött, a menetrend szerinti forgalom az átépített meglévő és a Siófok utáni új második vágányon is megindult. A fejlesztés során új magasperonokat és esőbeállókat építettek Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi-felső állomásokon, Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak felső, Balatonszéplak alsó és Zamárdi megállóhelyeken.

fotó: MTI/Máthé Zoltán
fotó: MTI/Máthé Zoltán

A siófoki Vitorlás utcánál kiépített különszintű csomóponttal megszűnhetnek a nyári forgalmi dugók. A Zamárdi városközpontjában lévő, a szántódi révhez vezető út átjáróját új helyen, a Honvéd utca vonalában építették meg. Itt áthelyezték a megállóhelyi peront is, így az utasok már kényelmesen várakozhatnak.

A meglévő 15 útátjárót a közlekedésbiztonság fokozása érdekében új burkolattal, fény- és félsorompóval látták el. Teljesen átépült és akadálymentessé vált a 35 gyalogos átkelőhely is.

A kritikus helyeken 4 km hosszon zajárnyékoló falakat és 17 km hosszon rugalmas sínágyazatot telepítettek Balatonvilágoson, Siófokon, Zamárdiban és Szántódon.

fotó: MTI/Máthé Zoltán
fotó: MTI/Máthé Zoltán

Címkék: menetidő, Dél-Balaton, állomás, vonat, vasút, gazdaság