Birtokba vették az autósok a 68-as út Nagytádot elkerülő szakaszát. A körforgalom építésével a város érintése nélkül el lehet jutni Marcaliból Barcsig. Nagyatád 10 éve vár erre. A 2,3 milliárdos beruházástól a városlakók a belvárosi forgalom visszaesését is remélik. Eddig naponta átlagosan több mint 6 ezer autó és kamion hajtott át a városon.

- Az azonnali közvetlen hatása az, hogy a nagyatádiak mindennapjait fogja könnyebbé, kényelmesebbé tenni, hiszen csökken a forgalmi zsúfotság a város belső területén. Csökken a balesetveszély, a légszennyezés és egy nyugodtabb közlekedési helyzet alakul ki a belső útjainkon. - mondta Ormai István, Nagyatád polgármestere.

A több mint 4 kilométeres elkerülő megépítésétől és a további útberuházásoktól gazdasági fejlődést is remélnek. 

- Rendkívül fontos, hogy feltárjuk ezt a térséget a gazdasági fejlődés számára. A gazdasági fejlődés egyik motorja a normális és jó közlekedés. És azt gondolom, hogy amennyiben tovább tudjuk folytatni azt, hogy a 68-as út - mint ennek a nagy térségnek a gerince - meg legyen erősítve, fel legyen újítva, akkor azt gondolom, hogy óriási lépést tettünk előre. - árulta el a térség országgyűlési képviselője, Szászfalvi László.

A jövőben szorgalmaznák az egész 68-as út felújítását, így a határtól az M7-es autópályára is gyorsabban el lehetne jutni. Ezzel pedig újabb munkahelyek jöhetnek létre a térségben.

- A virágos városból ideje lenne, hoyg virágzó város legyen. Jómagam is és országgyűlési képviselő úr is azon leszünk, hogy megtaláljuk azokat a beruházásokat, újraindítási lehetőségeket, amik nemcsak egy szép város, hanem egy gazdaságilag is jól működő teleplést fognak Nagyatádként a térképre rajzolni. - tette hozzá Kiss Antal, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium biztosa.

Nagyatád távolabbi célja, hogy a városközpontot és a környezetét gyógyhellyé minősítsék, így akár egy autómentes övezet is kialakulhatna.  

  

 

 

   

  

Címkék: 68-as út, elkerülő, fejlesztés, beruházás, Nagyatád, gazdaság