Mennyibe kerülnek az új buszok? Felfér-e rájuk a babakocsi? Kell-e lépcsőzniük a nehezen közlekedőknek? Rendben lesz-e télen a fűtés, nyáron a hűtés? Ki fog vigyázni az új járművekre? Mikor érkeznek meg a bordó buszok? Egyebek között ezek a kérdések hangzottak el azon a keddi lakossági fórumon, amelyen a közösségi közlekedés iránt érdeklődők mondhatták el észrevételeiket, s tehették fel kérdéseiket a kaposvári buszcsereprogrammal kapcsolatban.

"Az embernek mindig jólesik, ha azt érzi, hogy másokat is érdekel a munkája, ha fontosnak tartják azt, amivel foglalkozik. Nekünk pedig ez az életünk, a kaposvári buszközlekedés, éjjel-nappal, rekkenő hőségben, hóban és fagyban azon dolgozunk, hogy Önök, a gyermekeik, a családjaik biztonságosan eljussanak a munkahelyükre, az iskolákba és az otthonaikba" - mondta a helyi buszpályaudvaron rendezett fórumon a Kaposvári Tömegközlekedési Zrt. vezérigazgatója. Veizer Jánosné hangsúlyozta: a város teljes buszflottájának lecserélésével Kelet-Közép-Európában, így

Magyarországon is elsőként Kaposváron valósul meg a közösségi közlekedés európai normák szerinti teljes megújítása.

"Olyan előnyös pályázati forrást sikerült elérnie Kaposvárnak, amely lehetõvé tette, hogy a több mint négymilliárd forintos beruházásnak csak 2,5 százalékát kell önerőként biztosítania, a fennmaradó részt az Európai Unió finanszírozza" - válaszolta az egyik érdeklõdõnek Uhlig Rita projektmenedzser.



Az autóbuszok mindegyike klímával felszerelt, mely nyáron hűti, télen pedig fűti az utasteret. Az autóbuszok mindegyikében elérhetõ lesz továbbra is az ingyenes wifi szolgáltatás.  

Az értékes buszflottánál lényeges szempont a járművek megóvása, ezért a csuklós járművek utasterét hét, a szólókét öt kamera vigyázza folyamatosan.

A környezetkímélő és teljesen akadálymentesített típusok napjaink legmodernebb autóbuszai. Azt a modellt ugyanis, amelyet Kaposvár kiválasztott, ebben az évben kategóriája legjobbjának választotta a szakmai zsűri.

A beruházás a KÖZOP-5.5.0-09-11-2015-0004 azonosítószámú projekt keretében, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Címkék: buszpark, CNG, gázüzem, flotta, környezet, autóbusz, gazdaság