A visszaigényléshez a kérelmet kell benyújtani, mely alapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal visszautalja az az összeget.   

A NAV illetékszámlájára történt téves befizetést vagy a többletet az adózó a 17H nyomtatványon kérheti vissza, vagy akár át is vezettetheti. A nyomtatvány papíron és elektronikusan is benyújtható, de az elektronikus bevallók kizárólag az elektronikus utat választhatják. A NAV megvizsgálja a kérelmező folyószámláját és ha nincs az adózónak köztartozása, úgy az illetéket 30 napos határidővel visszautalja.

Ha az adózó egy másik hivatalnál tévesen fizet be illetéket, úgy azt a NAV illetékes adóigazgatóságán tudja visszaigényelni. Az adózónak akkor nem kell kérelmet benyújtania, ha az illetékes hivatal hibájából történt a téves befizetés. Ekkor a társhatóság megkeresi a NAV-ot az illeték visszatérítése miatt és az utalás automatikusan történik.

A megrongálódott, tévesen felragasztott, feleslegessé vált illetékbélyeg értékének visszatérítését ugyancsak a NAV végzi. Az adózónak kérelmet kell benyújtania az illetékbélyeg értékének visszautalására, melyre csak forgalomban lévő illetékbélyeg esetén van lehetőség. Az illeték kiutalása az erről szóló határozat jogerőre emelkedésétől számított 30 napon belül történik, de ha az adózónak van köztartozása a NAV megtagadja a visszautalást és a kérdéses összeget a tartozás rendezésére fordítja.

Címkék: visszaigényel, illeték, bélyeg, adó, NAV, gazdaság