Röviddel kilenc óra előtt leállt a MÁV számítástechnikai szervere, emiatt átmenetileg nem elérhető a MÁV és a MÁV-START honlapja, valamint az ország egész területén nem üzemel az internetes jegyátvételi rendszer, nem működik a vasútállomási menetjegy-automaták többsége.

Az Elvira (www.elvira.mav-start.hu) menetrendi kereső és jegyértékesítő rendszer üzemel. A szakemberek a szerver gyártóját bevonva jelenleg is dolgoznak a hiba elhárításán, mindent megtesznek annak érdekében, hogy minél előbb újra az utasok rendelkezésére álljanak az informatikai rendszerek és az automaták.

A műszaki hiba miatt a pénztárak előtti sorban állási idő várhatóan meghosszabbodik minden nagyobb vasútállomáson, pályaudvaron, ezért a MÁV-START Zrt. figyeli az utasforgalom alakulását, és több pénztár kinyitásával segíti a várakozási idő csökkentését.

Azokon az állomásokon, ahol a jegykiadó automata nem működik és pénztár sincs, a vonaton pótdíj nélkül lehet jegyet venni.

Fotó: Index
Fotó: Index

Azok az utazók, akik már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra az alábbi feltételekkel:

  • Megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját
  • A jegyvizsgáló utasleadási lapot állít ki az utazás adatai alapján
  • Az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel(kukac)mav-start.hu), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen;
  • Amennyiben később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetni.

Címkék: jegyautomata, rendszer, online, máv, gazdaság