Az összevonásokra azért volt szükség, mert 2017 januárjában nyílt, mindenki által elérhető pályázatot kell kiírnia a feladat ellátására a magyar államnak. Az összevonásokkal versenyképes cégeket akartak létrehozni.
Bebics János, a Dél-dunántúli Közlekedési Központ vezérigazgatója: "Ez a pályázat nyílt, erre bárki jelentkezhet, aki megfelel a kritériumoknak és az előírásoknak. Vagyis bármilyen nemzetközi cég, külföldi tulajdonú, vagy akár magyarországi magántársaság is jelentkezhet és pályázhat. A kormányzat éppen ezért gondolta úgy, hogy összevonja a társaságokat és megreformálja a szakmát."
A közlekedési vállalat naponta 1500 járatot indít Somogyban. Autóbuszaikon hétköznaponként 110 ezer utast szállítanak. Az emberek az átalakulásból semmit nem éreztek, az elmúlt időszak fejlesztéseit azonban tapasztalhatják.
A megyében 630 millió forint értékben utastájékoztató rendszert építettek ki a buszpályaudvarokon és modernizálták a forgalomirányítást. Ezek mellett öt darab autóbuszt is vásároltak.
Eigner János, a DDKK Zrt. szolgáltatási központvezetője: "Ezek az autóbuszok újszerű állapotban lévő, de használt autóbuszok, amelyek nagyon kevés kilométert futottak eddig. Valamennyi autóbusz légkondícionált, 53 ülőhellyel rendelkezik. Bízunk benne, hogy ezek a járművek is hozzájárulnak utasaink megelégedéséhez, illetve a szolgáltatás színvonalának emeléséhez!"
A tervek szerint a jövőben okostelefonról is követhetők lesznek az autóbuszok, hogy éppen hol tartanak. Továbbá be akarják vezetni, hogy a buszvezetőnél elektronikus bérletet lehessen vásárolni, így nem kell csak ezért a körzetközpontokba utazni.
Az összeolvadás után a Dél-dunántúli Közlekedési Központ megkötötte a dolgozók érdekvédelmi szervezeteivel az új kollektív szerződést. A cég vezérigazgatója elmondta: a bérek és a juttatások összege nem változott, a munkavállalók ugyanannyi pénzt kapnak, mint korábban. Az idei bértárgyalásokat a héten kezdik meg. A szakszervezetek 6 és fél százalékos emelést akarnak elérni.
Címkék: régió, volán, autóbusz, központ, utas, fejleszt, gazdaság