A Gazdasági Versenyhivatal szerdai közleménye szerint a Vodafone RED VitaMAX prepaid szolgáltatásával kapcsolatban megjelent kereskedelmi kommunikációt vizsgálták. Az előre fizetett díjú mobil szolgáltatás ajánlata alapján az az üzenet jutott el a fogyasztókhoz, hogy a tarifacsomag előfizetőinek minden 7000 forint feletti egyenlegfeltöltés esetén 30 napig korlátlan hálózaton belüli perceket és SMS-eket, továbbá 200 megabyte belföldi adatforgalmat biztosít a Vodafone.
A versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás a hirdetéseiben nem tájékoztatta a fogyasztókat arról a jelentős információról, hogy a tarifaváltás esetén a feltöltés előtt meglévő ügyfélszámlájukon rendelkezésre álló egyenleg is lejár a feltöltést követő 30. napon, ezzel a korábban, akár 345 napra érvényesként feltöltött összeget elveszíthették.
A Vodafone ezzel megtévesztette a fogyasztókat, ezért szabták ki a 110 millió forintos bírságot a vállalkozásra - közölte a GVH.
A bírság összegének megállapításakor a versenyhivatal súlyosító tényezőként értékelte egyebek mellett azt, hogy a jogsértés országos kereskedelmi csatornákon keresztül a fogyasztók széles körét elérte. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy csak az elmúlt 5 évben nyolcszor állapították meg, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított - áll a közleményben.