Egy hatalmas, több mint egy kilométeres monstrummal építik át a Dél-balatoni vasútat. Az egész szerkezet több mint egy kilométer hosszú, és ez végzi a teljes munkát a talajmunkától kezdve a sínek lerakásáig.

A Lepsény - Szántód-Köröshegy vasútvonal korszerűsítését végző mintegy kétezer tonnás óriásgép a dél-balatoni vasútvonal fejlesztésének nyitóünnepségén Siófokon 2014. szeptember 9-én. MTI Fotó: Varga György

A Lepsény - Szántód-Köröshegy vasútvonal korszerűsítését végző mintegy kétezer tonnás óriásgép a dél-balatoni vasútvonal fejlesztésének nyitóünnepségén Siófokon 2014. szeptember 9-én. MTI Fotó: Varga György

Első körben a Balaton-part egyharmadát érinti a felújítás. A nemzeti fejlesztési miniszter, Seszták Miklós az idegenforgalom miatt nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek nevezte a 30 milliárd forint értékű beruházást.

- Itt alakul ki az idelátogatóknak hazánkról egy bizonyos kép. Éppen ezért az ország presztizse szempontjából nagyon fontos, hogy Közép-Európa legnagyobb édesvízi tavához kulturáltan, gyorsan és ami fontos, zökkenőmentesen tudjunk eljutni - mondta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter.

A felújításnak köszönhetően a Budapest-Szántód közötti menetidő 115 percről 90 percre csökken.

- Ezen a szakaszon jövő nyáron már javarészt 100 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek vonataink. 9 hónap múlva, tehát mire elkészül a Szántódig húzódó vonalunk még tovább csökkenthető a menetidő és ezzel tudjuk javítani utasainknak időben elérését a Balatonhoz - tette hozzá a MÁV elnök-vezérigazgatója, Dávid Ilona.

Manninger Jenő, a térség fideszes országgyűlési képviselője (elöl b), Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter (elöl k) és Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (elöl j) megtekintik a a kétezer tonnás óriásgépetMTI Fotó: Varga György
Manninger Jenő, a térség fideszes országgyűlési képviselője (elöl b), Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter (elöl k) és Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (elöl j) megtekintik a a kétezer tonnás óriásgépet MTI Fotó: Varga György

Nemcsak a vasút újul meg. Az állomásokon megemelik a peronokat, zajárnyékoló falakat húznak, valamint korszerűsítik a gyalogos és autós átjárókat is.

- A kivitelezés során fokozott figyelmet fogunk arra fordítani, hogy az itt élő lakosság, az idelátogató turisták, hazaiak és külföldiek egyaránt minél kevesebb zavartatást szenvedjenek a kivitelezés folyamán és minden intézkedést megteszünk annak érdekében, hogy hazánk kiemelt fontosságú és szépségű övezetét a legkevesebb környezeti hatás érje - árulta el a Déli-part 2013 Konzorcium vezetője, Homlok Zsolt.

A kivitelező azt ígérte, hogy a munkákkal jövő májusra végeznek. A tervek szerint, ha a források rendelkezésre állnak, akkor jövő ősszel megkezdik a Szántód és Balatonszentgyörgy közötti szakasz felújítását is.

Címkék: monstrum, épít, balaton, gazdaság