Csaknem 25 éve dolgozik buszsofőrként Csertei Gábor. Több mint 600 ezer balesetmentes kilométer van mögötte. Ezzel 4-szer körbekerülhette volna a Földet. Azt mondja: imádja a munkáját, a vezetést, de azért voltak veszélyes helyzetei.

Nemcsak a sofőr, sok busz mögött is többszázezer kilométer van.

- Több mint 30 ezer utast szállítunk. Egyrészt Ikarusz buszokkal, amelyek ha hölgyek lennének az átlagéletkorát már nem illene emlegetni - mondta a Kaposvári Tömegközlekedési Zrt. vezérigazgatója, Veizer Jánosné.

A vállalat 20 éves jubileumi ünnepségén Kaposvár polgármestere jelentette be: új buszokat kapnak a tömegközlekedők, ráadásul gázmotorosokat. Ezek nemcsak kényelmesebbek a régieknél, de fenntartásuk is olcsóbb.

null

- Olcsóbban szeretnénk üzemeltetni őket, azért, hogy a veszteségünk csökkenjen és hogy sűrűbben tudjanak járni a buszok. Egyrészt, hogy önöknek stabil legyen a munkahelye. Másrészt a vezérigazgató azon kell, hogy gondokodjon, hogy újabb kollegákat felvegyen - mondta Kaposvár polgármestere, Szita Károly.

Az új gázüzemű buszokat tavaly 3 napon át ki is lehett próbálni Kaposváron. A tapasztalatok szerint ezek sokkal csendesebbek és kisebb a károsanyag kibocsájtásuk mint a hagyományos típusoknak. A tervek szerint a régi buszokat fokozatosan vonnák ki a forgalomból, és mellette egyre több új, környzetebarát járművel találkozhatnak majd az utasok.

 

 

 

Címkék: busz, gáz, kaposvár, gazdaság