Sokak használnak kis teljesítményű, 50 köbcentis robogókat. Olcsó a fenntartása, alig fogyaszt és a kötelezőbiztosítása is csak pár ezer forint. A rendszámtábla bevezetése azonban megdrágítaná a használatát.
- Egyáltalán nem tetszene, tehát ha rendszámtábla lesz a motoron, akkor úgy gondolom, hogy műszaki vizsga és egyéb nyalánkságok, tehát ha már műszaki vizsga kell egy motorra, akkor nem fogok egy 50 köbcentis robogóval menni, hanem veszek egy nagyobbat - mondta Márvai Péter.
Ennek a motorkereskedésnek a vezetője azonban azt mondja, a lopásokat is könnyebben lehetne felderíteni, ha rendszámot kapnának a kismotorok.
- Nincs rendszám, sok esetben motorszám sincsen, maximum van egy alvázszám, tehát igazából sok esetben nem lehet beazonosítani a gépet, nagyon sokat lopnak... - tette hozzá az Alfa Mobil 98” Kft. ügyvezetője, Molnár Tibor.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete már nem először tett javaslatot egy nyomonkövethető rendszer bevezetésére. Szerintük is visszaszorítaná a lopásokat, balesetek és más károkozások után könnyebben meg lehetne találni a felelőst.
- Európa legtöbb országában ezek a robogók valamilyen módon azonosítva vannak és mi ezt szeretnénk. És ha nem rendszám, mert lehet, hogy a rendszámozás, regisztráció az sok régi robogó tulajdonosnak túl drága lenne - bár nem gondolnám, hogy ez is egy elvetendő ötlet - de, hogyha ez nem, akkor a kötelezőbiztosítás, amit muszáj nekik is megkötni - mondta a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének ügyvezető elnöke, Erdélyi Péter.
A szervezet elnöke hozzátette, fontos lenne a közlekedésbiztonság, valamint adott esetben a bűnüldözés meggyorsítása érdekében is valamelyik megoldást bevezetni. Azt mondta, sürgetik az erről szóló törvény elkészítését a kormánynál.