Az átlaghoz képest több mint 5 százalékkal költöttek többet a boltokban. A pozitív változást főként a kisboltok érezték meg. Az egyik kaposvári abc tulajdonosa azt tapasztalja, hogy mások is egyre több élelmiszert vásárolnak.
- Főleg az alapvető élelmiszereknél jellemző, így hónap elején, mikor egy-egy nagyobb bevásárlást tartanak, fizetések táján. Valamelyest növekedik a többi szegmens is, édesség, zöldség, gyümölcs. Egy fellendülés azért tapasztalható most már - mondta a Piramis ABC tulajdonosa, Stikel Gábor.
A KSH felméréséből kiderül, hogy tavaly az országos átlaghoz képest a Dél-Dunántúlon több mint 5 százalékkal vásároltak többet az emberek.
A statisztikából az is kiderül, hogy a dél-dunántúliak havi kiadásuk több mint negyedét élelmiszerre, ennél valamivel kevesebbet lakásfenntartásra, több mint tíz százalékát pedig közlekedésre fordítják.
- 2013 második félévében megfordult a fogyasztás irányzata és a korábbi évek visszaesésével szemben növekedésnek indult a piac. Ez azt jelenti, hogy kilóban, literben, darabban, mennyiségben számolva többet cipekednek haza háziasszonyok, mint korábban - árulta el az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Vámos György.
Az egyik piackutató cég szerint az emberek többsége már inkább a hazai diszkontokba és a kisboltokba mennek vásárolni. A hiper és szupermarketek népszerűsége viszont 2012 óta csökken.
Szakemberek szerint ez annak is köszönhető, hogy Magyarországon a kis és közepes vállalkozások minden területen képviseltetik magukat.
Címkék: bolt, vásárlás, ksh, élelmiszer, gazdaság