Többek között erről is szót ejtett Szita Károly polgármester hétfőn este azon az előadáson, ahol a Kaposvári Városszépítő Egyesület felkérése bemutatta a központ terveit. A beruházás 35 milliárd forintba kerül, melyet teljes mértékben az Európai Unió támogat.
- 1872-ben épült meg a vasút Kaposváron, s 1897-ben szűnt meg emiatt a közvetlen átjárás a Donner és a belváros között. Most, több mint egy évszázad után ismét egyesítjük Kaposvár ezen két városrészét - jelentette be Szita Károly. - A közlekedési központ kialakításán messze túlmutat ez a beruházás, hiszen az alul- és felüljárókon kívül megépül egy közvetlen összeköttetést biztosító autóút is a Pécsi utca és a Csik Ferenc sétány között - tette hozzá a polgármester. Erre azért nyílik lehetőség, mert a vasúti teherpályaudvar kikerül a belvárosból Kaposszentjakabra.
A vasúti fejlesztések kapcsán idén elkezdődik a Dombóvár-Kaposvár közötti vasúti pálya fejlesztése, valamint a tervek között szerepel a kaposvári vasútállomás épületének a felújítása is. Itt egy kihelyezett okmányirodában hivatalos ügyeket is intézhetnének majd az utasok, ugyanakkor a közlekedési fejlesztések megvalósulásával a befektetők számára is vonzóbbá válik Kaposvár.
Jelenleg a 35 milliárdos beruházás engedélyezési tervei készülnek, 2015-ben pedig várhatóan elkezdődik a tényleges munka is.
A városrész átalakításról, a Kaposvári Közlekedési Központ terveiről készült makett megtekinthető az Együd Árpád Kulturális Központ aulájában.
Címkék: közlekedési, központ, beruházás, 2015, kaposvári, gazdaság