Egyre több hazai teszünk iszunk , most ugyanis csaknem fele annyi külföldit lehet kapni az üzletekben, mint egy évvel ezelőtt. A magyar termék fogyasztásának növekedését mutatja az is, hogy az egyik országos üzletlánc polcairól 30 százalékkal több magyar tejet vettek le a vásárlók. A tendencia egyik nyertese a kaposvári tejüzem.
Hétvégi nagybevásárláson sokan vesznek tejterméket is. A legtöbben itt is a hazait keresik. Sőt! Van, aki Ausztriából jár Magyarországra, mert szerinte itt finomabbak a tejtermékek.
- A magyar termékek, tejtermékek, a tejföl, a vaj annak a minősége egészen más, mint a kintié. Annak az íze az savanyú, akármit főzünk, akkor is kijön a mellékíz - mondta Wernitzer Sándor.
Nemcsak a friss termékek körében nőtt a hazai tej részesedése. A korábban egyeduralkodó szlovák UHT tej is háttérbe szorult.
- A tartós tejek esetében az előző év utolsó 4 hónapjában 88 százalékkal több magyar tejet adtunk el, az egy évvel korábbinál éves szinten pedig 30 százalékkal emelkedett meg a magyar áru forgalma - mondta a Tesco kommunikációs munkatársa, Varga Eszter.
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter egy tejágazati konzultáción sikeresnek nevezte a hazai tejágazat fellendülését.
Az elmúlt 3 évben, 3 és fél évben a tehénlétszám 10 százalékkal nőtt, a tejtermelés is nőtt több mint 10 százalékkal, ez rendkívül jelentős előrelépés, és ami nagyon fontos, hogy 2013-ban a tej importot 43 százalékkal tudtuk visszaszorítani, tehát a hazai piacnak a visszahódításában előrébb tudtunk lépni. - mondta a vidékfejlesztési miniszter.
Ez a kaposvári tejüzem 2012-ben 43 millió liter tejet dolgozott fel, tavaly ez a szám már 48 millió volt 11 milliárdos forgalommal. A jövőben pedig ez tovább emelkedhet, amihez hozzájárulhat még az is, hogy 2015-től megszűnik az uniós tejkvóta rendszer. Így a jelenlegi 2,2 milliárd liter tej helyett még többet dolgozhatnak fel a magyar cégek.