A somogy megyei fogyasztóvédelmi hatóságnál nem számítanak nagy forgalomra. Tapasztalatuk szerint ugyanis a legtöbb Somogyban is szolgáltató cég betartotta az előírásokat.
A vízóra átiratása miatt kereste fel az ügyfélszolgálatot Székely Jánosné, nem reklamálni jött. Az új rezsiszámlákon ő már jól kiigazodik és annak is örül, hogy havonta több pénze marad másra.
- Villanynál is számít, mert azért 500 forint, akkor a víznél is, a szemétnél is, úgyhogy azért marad belőle - árulta el Székely Jánosné.
A visszajelzések szerint bár a kaposvári szolgáltatók jogkövetően betartották a rezsicsökkentést, nekik is kötelező lesz fogyasztóvédelmi referenst alkalmazni. Az ő feladatuk lesz kapcsolatot tartani a fogyasztóvédelmi felügyelettel és a békéltető testülettel.
- A Kapos Holding Zrt. a törvényi előírásoknak megfelelően 2014. február elsejétől fogyasztóvédelmi referenst fog alkalmazni. Ezzel megfelelve a törvényi előírásoknak - tájékoztatott a Kapos Holding Zrt. ügyfélszolgálati-vezetője, Hajnal Tamás.
A kormányhivatalokban azonban nem kell várni februárig. Ott már év eleje óta várják a rezsipontokon azokat, akiknek valamilyen problémája akadt a szolgáltatójával.
A kaposvári és a somogyi szolgáltatókról általában minden rendben van, kirívó szabálytalanságot nem tapasztaltunk a hozzánk érkező megkeresések alapján - árulta el az SMKH Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője, Brantmüller Zsoltné.
A hatóság adatai szerint egyébként tavaly csaknem 30%-kal több eljárást indítottak, mint az azt megelőző évben. Azt mondják több volt a panasz a jótállások, a számlázással és a kifizetésekkel kapcsolatban. Az országos átlaggal ellentében itt csupán 40% kifogásolta a közműszolgáltatásokat. Hogy mikortól és mennyivel csökken újra a távfűtés, a villany és a gáz ára, azt várhatóan pénteken jelenti majd be a rezsicsökkentésért felelős munkacsoport.
Címkék: referens, fogyasztó, csökkentés, védelem, rezsi, gazdaság