tablet


2013 decemberében körülbelül 230 db tartós használatra rendelt termékre vonatkozó, illetve 43 db élelmiszerrel kapcsolatos írásbeli, telefonos, továbbá személyes fogyasztói panasz érkezett be országos szinten az egyes megyei fogyasztóvédelmi felügyelőségekhez. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hétvégi telefonos ügyfélszolgálatára is közel 50 hívás érkezett a két ünnep között a tartós fogyasztási cikkek miatt..

Főleg a telefonos, illetve a személyes megkereséseknél volt jellemző, hogy a hatóság munkatársa által adott részletes tájékoztatás elegendő volt az egyes problémák megoldásához, így további intézkedésre nem volt szükség.

Az élelmiszerekkel kapcsolatban a legtöbb panasz a termékmegjelölések miatt érkezett. Főleg amiatt, hogy a termék más összetevőt is tartalmazott mint ami fel volt tüntetve, valamint sok volt még a minőségbeli probléma is.

A tartós fogyasztási cikkeknél a legtöbb gond a táblagépekkel és mobiltelefonokkal volt. Ezeknél is főként minőségbeli problémák voltak, valamint garanciális gondok, mint például elhúzódó javítások, elérhetetlen szervízek.

Az NFH közleménye kiemeli, hogy a fogyasztó minőségi kifogásáról a kereskedő jegyzőkönyvet köteles felvenni. Tartós fogyasztási cikkek vásárlásakor az eladó a termékkel együtt köteles a fogyasztó részére jótállási jegyet átadni, amelynek tartalmi elemeit jogszabály határozza meg. Amennyiben az eladó a jegyzőkönyv felvételével vagy a jótállási jegy átadásával kapcsolatos kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhat.

Címkék: táblagép, mobiltelefon, védelem, fogyasztó, 2013, gazdaság