2013 decemberében körülbelül 230 db tartós használatra rendelt termékre vonatkozó, illetve 43 db élelmiszerrel kapcsolatos írásbeli, telefonos, továbbá személyes fogyasztói panasz érkezett be országos szinten az egyes megyei fogyasztóvédelmi felügyelőségekhez. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hétvégi telefonos ügyfélszolgálatára is közel 50 hívás érkezett a két ünnep között a tartós fogyasztási cikkek miatt..
Főleg a telefonos, illetve a személyes megkereséseknél volt jellemző, hogy a hatóság munkatársa által adott részletes tájékoztatás elegendő volt az egyes problémák megoldásához, így további intézkedésre nem volt szükség.
Az élelmiszerekkel kapcsolatban a legtöbb panasz a termékmegjelölések miatt érkezett. Főleg amiatt, hogy a termék más összetevőt is tartalmazott mint ami fel volt tüntetve, valamint sok volt még a minőségbeli probléma is.
A tartós fogyasztási cikkeknél a legtöbb gond a táblagépekkel és mobiltelefonokkal volt. Ezeknél is főként minőségbeli problémák voltak, valamint garanciális gondok, mint például elhúzódó javítások, elérhetetlen szervízek.
Az NFH közleménye kiemeli, hogy a fogyasztó minőségi kifogásáról a kereskedő jegyzőkönyvet köteles felvenni. Tartós fogyasztási cikkek vásárlásakor az eladó a termékkel együtt köteles a fogyasztó részére jótállási jegyet átadni, amelynek tartalmi elemeit jogszabály határozza meg. Amennyiben az eladó a jegyzőkönyv felvételével vagy a jótállási jegy átadásával kapcsolatos kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhat.
Címkék: táblagép, védelem, fogyasztó, mobiltelefon, 2013, gazdaság