A Szegedet Szombathellyel összekötő út építését már az 1940-es években is megfogalmazták. A tervezett 400 kilométerből napjainkra egyedül a kaposvári elkerülő út és a szekszárdi szakasz épült meg. Csak találgatni lehet, hogy mikor kezdik meg a beruházást. Az biztos, hogy 2020 előtt nem.
- Mindenki dátumot szeretne hallani. Ez nem hír kérdése, hogy egy dátumot mondani, mert mondjuk egy engedélyezési eljárás elhúzódása felül tud írni ilyen folyamatokat vagy esetleg környezetvédelmi hatástanulmányok egyeztetései, elhúzódásai - Bali József, levezető elnök, M9-es Térségi Fejlesztési Tanács.
A M9-es út építésről már több terv is született. Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy gyorsforgalmi, vagy autópálya lesz, valamint milyen nyomvonalon halad majd.
- Anno kezdeményeztük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál, hogy a vizsgálatot Szekszárd és Kaposvár között kiterjeszthessük, úgy hogy kapcsolódunk Kaposvárt elkerülő szakaszhoz illetve Szekszárdon a megépült Szent László hidas szakaszhoz - Bodó Imre, projektvezető, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az ülésen több nyomvonal módosítást is kezdeményeztek a tagok. Előreláthatólag az M9-es költsége több száz milliárd forintba kerül és a 2020 után következő költségvetési ciklusban lesz rá pénz.