Az Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerben (ÜCC) elérhető szolgáltatások köre bővült, akár már otthonról is kérhetünk például adóigazolást.

A hivatal ÜCC rendszerében korábban is intézhető ügyek:

    - bevallásokkal kapcsolatos tájékoztatás, papír alapú bevallás javítása,
    - adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés,
    - adófolyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés,
    - ügyfélkapus regisztráció, állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás,
    - jövedelemigazolás iránti kérelem benyújtása,
    - közösségi adószám igénylés, információ az ellenőr személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről,
    - információ közösségi adószám érvényességéről,
    - jogszabályban meghatározott értékhatárok túllépésének bejelentése.

    2013 novemberétől elérhető új szolgáltatások:

      - az adó- és együttes adóigazolás iránti kérelmek előterjesztése,
      - bejelentkezés egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére,
      - a papíron is benyújtható, de elektronikusan benyújtott bevallások javítása,
      - a gépjármű forgalmazók illetékmentességéhez szükséges nyilatkozattétel.

      Az ÜCC rendszer használatához egyedi ügyfélazonosító szám szükséges, mely a TEL nyomtatványon (papíron, vagy az Ügyfélkapun keresztül) igényelhető. A nyomtatvány elérhető ezen a linken.

      A NAV telefonos ügyintéző rendszere hétfőtől csütörtökig 8.30-tól 16 óráig, pénteken 8.30-tól 13.30-ig várja az ügyfelek hívását.

      További információk az adóhatóság honlapján, a 33. számú információs füzetben található.

      Címkék: ügyintéz, hatóság, telefon, NAV, adó, gazdaság