Az Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerben (ÜCC) elérhető szolgáltatások köre bővült, akár már otthonról is kérhetünk például adóigazolást.
A hivatal ÜCC rendszerében korábban is intézhető ügyek:
- bevallásokkal kapcsolatos tájékoztatás, papír alapú bevallás javítása,
- adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés,
- adófolyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés,
- ügyfélkapus regisztráció, állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás,
- jövedelemigazolás iránti kérelem benyújtása,
- közösségi adószám igénylés, információ az ellenőr személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről,
- információ közösségi adószám érvényességéről,
- jogszabályban meghatározott értékhatárok túllépésének bejelentése.
2013 novemberétől elérhető új szolgáltatások:
- az adó- és együttes adóigazolás iránti kérelmek előterjesztése,
- bejelentkezés egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére,
- a papíron is benyújtható, de elektronikusan benyújtott bevallások javítása,
- a gépjármű forgalmazók illetékmentességéhez szükséges nyilatkozattétel.
Az ÜCC rendszer használatához egyedi ügyfélazonosító szám szükséges, mely a TEL nyomtatványon (papíron, vagy az Ügyfélkapun keresztül) igényelhető. A nyomtatvány elérhető ezen a linken.
A NAV telefonos ügyintéző rendszere hétfőtől csütörtökig 8.30-tól 16 óráig, pénteken 8.30-tól 13.30-ig várja az ügyfelek hívását.
További információk az adóhatóság honlapján, a 33. számú információs füzetben található.