A gyerekek nem csak pénügyekről, vásárlási szokásokról, de fogyasztóvédelemről és a bevétel-kiadás egyensúlyáról is tanulnak a technika, a matematika, a környezetvédelem és az osztályfőnöki órák keretében.

Matematika órán szöveges feladatokba rejtik a témát, technika órán elsősorban a családi munkamegosztásról, kötelező kiadásokról, a vásárlási szokásokról, fogyasztóvédelemről, költségvetés tervezésről, bevétel-kiadás egyensúlyáról és a takarékosságról tanulhatnak a diákok.

A nyolcadik osztály végére már a közüzemi számla, elektronikus számla és a késedelmi kamat fogalmai vannak terítéken.

„Amikor a gyakorlati életre és a nagyfokú önállóságra nevelésről beszélünk az általános iskolában a háztartás különböző feladatait, tevékenységi formáit tárgyalva minduntalan szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy az anyagi források előteremtése és beosztása igen nehéz feladat. Régebben a gyermekeknek nemigen volt beleszólási joguk, lehetőségük a pénzügyekbe. Felmérések szerint a mai általános iskolás korosztály nincs tisztában a család anyagi hátterének előteremtésével, a fogyasztás tényleges költségeivel, az előre tervezés és az ésszerű takarékosság lehetőségeivel. Meg kell tanítanunk a gyerekeket az önállóságra, a kérdéssel minden korosztállyal a maga szintjén, az életkori sajátosságaihoz mérten és a társadalmi helyzetét, életkörülményeit figyelembe véve kell foglalkozni. Erre a kerettantervek alapján készült helyi tantervek lehetőséget biztosítanak” – mondta Pálfi Györgyné Nikoletti Klára, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakértője, a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő zsűritagja.

Címkék: tanuló, iskola, pénz, bank, diák, oktatás, gazdaság