Akár a veszélyeztetett állatfajták esetében, lassan látványossággá válhat, ha elrobog mellettünk, egy Wartburg, egy Lada, vagy egy Trabant, derült ki a Központi Statisztikai Hivatal friss felmérése alapján. Míg egyes klasszikus, "szocialista" autómárkák, mint a Dacia és a Skoda egyre nagyobb számmal tűnnek fel az utakon, a rendszerváltás előtt megjelent, és torony magasan vezető népautók, mint a Lada vagy Trabant lassan, de biztosan kikopnak az aszfaltról. Nem csak egyes márkákra vetítve tapasztalhatunk azonban visszaesést, de általában az autók számában is.
Miközben az elmúlt évtizedben robbanásszerűen nőtt a járművek száma, az utóbbi négy év zuhanó pályát mutat. Ezt a tendenciát leginkább a régi, elöregedett autók sínylik meg, bár a Statisztikai Hivatal adatai szerint, Somogyban és Baranyában így is átlagosan tizenhárom évnél öregebb a járműállomány. Megyénkben 2012-es mérések szerint mintegy 1000 személygépkocsival kevesebb járja az utakat, mint négy évvel korábban.
Miközben az elmúlt évtizedben robbanásszerűen nőtt a járművek száma, az utóbbi négy év zuhanó pályát mutat. Ezt a tendenciát leginkább a régi, elöregedett autók sínylik meg, bár a Statisztikai Hivatal adatai szerint, Somogyban és Baranyában így is átlagosan tizenhárom évnél öregebb a járműállomány. Megyénkben 2012-es mérések szerint mintegy 1000 személygépkocsival kevesebb járja az utakat, mint négy évvel korábban.
A legsikeresebb márkák rangsorát az Opel, a Suzuki, a Volkswagen és a Ford vezeti, de szinte minden megyében az élen jár a Renault, a Skoda, a Fiat, a Toyota és a Peugeot is.
A közben kikopó márkák legendáival, mint például a "Bogárral" egyre inkább hobbiautóként találkozhatunk, tényleges napi használatban egyre nagyobb ritkaságnak számítanak. 2013-ban ez talán már nem is meglepő, de félve tesszük fel a kérdést magunknak: vajon mi hoz majd nekünk szerencsét, ha végleg "kihal" az utakról a zöld Trabant?
Címkék: népautó, Statisztika, trabant, autó, gazdaság