A tavaly beérkezett visszajelzések alapján a vasúttársaság az utazási komfort javítását célzó szolgáltatás- és járműfejlesztési tervet dolgozott ki, és a rendelkezésre álló források és lehetőségek figyelembe vételével meghatározta ezek fontossági sorrendjét is.

2012-ben csaknem ötvenezer kérdőívet töltöttek ki az utasok, a kiértékelés alapján a jegyvizsgálók és a pénztárosok munkájával voltak leginkább elégedettek, az utazás komfortjával és az utazási körülményekkel, a tisztasággal és a hűtéssel/fűtéssel pedig a legkevésbé. Első intézkedésként az elővárosi kocsik felújítása kezdődött el, majd a gyorsvonati járművek kerültek sorra. Ennek köszönhetően mára már több mint száz megújult kocsiban lehet utazni, ezek mennyisége folyamatosan nő, az átalakítások idén is és jövőre is folytatódnak. A járműfelújítási program részeként három nagyobb és öt közepes befogadóképességű kerékpárszállító kocsit alakított ki a vasúttársaság, hogy az évről-évre növekvő számú biciklis utasok igényeinek megfeleljen. A nagyobb kapacitású kocsiban akár harminc, a közepesben húsz kerékpár is szállítható.

A szolgáltatások fejlesztései közül naponta több mint negyvenezer utast érintő az ingyenes internetezési lehetőség biztosítása az InterCity- és az elővárosi járművekben. Jelenleg már négyszázhúsz internetezésre alkalmas járművet közlekedtet a MÁV-START, az összes érintett jármű wifivel való felszerelése után naponta nyolcszáz vonaton lesz elérhető a szolgáltatás.  

További, folyamatban lévő és tervezett intézkedésekkel is javítani kíván a vasúttársaság a szolgáltatásain, így például - a pénztárak előtti sorban állási időt csökkentve - újabb jegyértékesítő automaták telepítésével és újabb járműtípus felújításával. Az utasok visszajelzéseiről és a kitöltött kérdőívek kiértékelését követően a tendenciákról a MÁV-START tájékoztatást ad.

Címkék: elégedettség, utazás, felmérés, 2013, máv, gazdaság