A technikai lehetőség jelenleg is fennáll, az e-útdíj rendszer elméletileg akár több járműkategóriát is képes lenne kezelni. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár egy napilapnak adott interjújában ugyanakkor egyértelművé tette, hogy a személygépkocsik után kötelező jelleggel semmiképpen nem kell majd használatarányos útdíjat fizetni.
Az önkéntes csatlakozás lehetőségét is akkor érdemes megvizsgálni, ha erre tömeges igény mutatkozna. A kisebb távolságokra utazó, eseti felhasználó autósoknak jobban megérheti a számukra drágább átalány helyett csak a díjköteles hálózaton megtett kilométerek után, kevesebbet fizetniük.
A kiterjesztés legfeljebb középtávon, a már működő e-matricás rendszer párhuzamos fenntartása mellett valósulhatna meg. Jelenleg azonban ilyen irányú kormányzati törekvések nincsenek, a személygépkocsik az útdíjat továbbra is a megszokott módon fizethetik.
A kiterjesztés legfeljebb középtávon, a már működő e-matricás rendszer párhuzamos fenntartása mellett valósulhatna meg. Jelenleg azonban ilyen irányú kormányzati törekvések nincsenek, a személygépkocsik az útdíjat továbbra is a megszokott módon fizethetik.