A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonság Hivatal (NÉBIH) tájékoztatása szerint az internetes kereskedelem folyamatosan bővülő piaci szegmens: 2008-ban 60 milliárd forint értékű áru mozgott a magyar elektronikus piacon, 2012-re ez az összeg elérte a 160-180 milliárd forintot. Az előrejelzések szerint a továbbiakban is évente legalább 10%-kal nő majd a forgalom.

A közelmúltban több élelmiszerlánc is bejelentette, hogy elindítja az internetes webshopon keresztüli értékesítést, így az internetes élelmiszer kereskedelem részaránya folyamatosan emelkedni fog. A NÉBIH – kisebb számban – a korábbi években is végzett ellenőrzéseket e területen, a trendek változásainak megfelelve azonban 2013. április 1-jétől fokozottan ellenőrzi az internetes kereskedelmet.

A hagyományos kereskedelemben a fogyasztó közvetlen kapcsolatba kerül a termékkel, személyesen meg tudja ítélni, hogy a termék tárolása, csomagolása, kinézete megfelelő-e. Az interneten keresztüli rendelés során erre nincs lehetőség, így a hatóság ellenőrzési felelőssége nagyobb. A NÉBIH ezért a hagyományos kereskedelmi forgalmazás mellett az internetes kereskedelemben forgalmazott termékeket is kiemelten ellenőrzi. A hatóság szakemberei fokozott figyelmet fordítanak többek között az áruk eredetére, de vizsgálják majd a webáruházak árutárolását, kiszállítási tevékenységét is.

Címkék: világháló, revizor, web, áru, termék, áruház, ellenőr, internet, gazdaság