A hétfői Magyar Közlönyben megjelent a nemzeti fejlesztési miniszter azon rendelete, amely meghatározza az energiaszolgáltatók által a felhasználók részére kibocsátott számlák számlaképére vonatkozó követelményeket. A rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.

A rendelet a villamosenergia- és a földgázszámlák esetében is részletes előírásokat fogalmaz meg arról, milyen adatokat kell tartalmazniuk a részszámláknak és az elszámoló számláknak. A szolgáltatók a mintaszámlákon meghatározott elrendezésben kötelesek feltüntetni a rendeletben meghatározott adatokat.

A mintaszámlák első oldalán látható az elszámolási időszak, a felhasználó adott számlában elszámolt energiafogyasztása, az általa fizetendő összeg és a fizetési határidő, míg a díjtételek részletezése a hátoldalon található.

A számlák első oldalán - a mintaszámlák szerint - színes háttérrel kiemelve fel kell tüntetni azt is, hogy a rezsidíj csökkentésre vonatkozó kormányhatározat eredményeképpen mennyi az energiafogyasztó megtakarítása az adott elszámolási időszakban, továbbá 2013. január 1. óta.

Íme az új csekk:

A nagyobbik kormánypárt frakcióvezetője közben bejelentette: tavasszal a víz-, a csatorna-, illetve a szemétszállítási díjat is mérsékelnék.

- Az elmúlt hetekben írásbeli panaszbejelentést nem kaptunk, néhány telefonos megkeresés viszont érkezett... - Mondja a somogyi Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség munkatársa. Szerinte ennek az is oka, hogy hetek óta országos zöld számon várják az érdeklődők telefonjait.

Ezen a zöld számon azonban elsősorban csak tájékoztatást kaphatnak a panaszosok. Ha reklamálni szeretnének, akkor a szolgáltatót kell felkeresni.

Önmagában az, hogy vitatja a fogyasztó a számlán szereplő összeget, még nem mentesíti a megfizetési kötelezettség alól. Abban az esetben ugyanis, ha nem fizetik meg, akkor a szolgáltató késedelmi kamatot tud felszámítani - mondta az SMKH Fogyasztóvédelmi Felügyelőség jogi munkatársa, Farkas Nóra.

A szolgáltatóknak 15 napjuk van arra, hogy kivizsgálják a panaszt és értesítsék az ügyfelet. Amennyiben a panaszos a cég döntését nem fogadja el, akkor érdemes a fogyasztóvédelemhez fordulni segítségért.

Címkék: redelet, számla, csekk, parlament, rezsi, gazdaság