Hiába csengettek még nyáron a Kavíz munkatársai ennél a családi háznál. Nem nyitottak ajtót. Az itt élők több havi víz- és csatornadíjat halmoztak fel.


A hasonló esetekben az utcán zárják el a csapot, így korlátozzák a vízfogyasztást. Ha valaki ezután szeretne újra vízhez jutni, akkor a tartozáson kívül csaknem félmillió forintot is ki kell fizetnie. Ennyiért kötik rá újra a rendszerre.


Összesen 300 fogyasztónál korlátozták a vízfogyasztást az elmúlt évben. Hogy a számuk ne nőjjön, ilyen kártyás, előre fizetős mérőket szerelnek fel több tucat problémás társas és családi háznál.
- Ennél a mérőnél egy mennyiséget kell befizetni az ügyfélszolgálatoknál. Ez egy kártyát jelent ezt a kártyát kell bele lehet tenni a mérőbe és a kártyára feltötltött fogyasztást engedi a mérő a fogyasztónak vételezni - mondja a KAVÍZ Kft. vízellátási főmérnöke, Boda Balázs.


Azt remélik, az új rendszernek köszönhetően nem emelkedik a nem fizetők száma. 1 év alatt ugyanis megháromszorozódott a 90 napot meghaladó tartozások összege.


Az ügyfélszolgálatokon többféleképpen is segítenek a nehéz helyzetben lévő tartozóknak.   
Minden olyan lehetőséget felajánlunk, ami a probléma megoldását többletköltség nélkül rendezi. halasztott fizetés, részletfizetés, egyéb problémákba is tudunk segíteni. és adunk tanácsot akinek problémája van - tette hozzá Ift Miklós, a KAVÍZ Kft. ügyvezető-igazgatója.


A cég összes kintelvősége egyébként tavaly csaknem 40%-al nőtt. Jeleneleg csaknem 160 milliós a hátralék. Van olyan tartozó aki évek óta nem fizet és csaknem 200 ezer forintos díjtartozást halmozott fel.



Címkék: 200 ezres, háromszorosára, ügyfélszolgálat, van, tartozás, gazdaság