A folyószámla egyeztetések leggyakoribb módja még mindig a személyes megjelenés az ügyfélszolgálatokon (5903 fő), emellett jelentõs azon adózók száma, akik írásban teszik meg észrevételeiket (920 fõ). Az ügyintézõ rendszert kevesen vették igénybe (416 fõ), pedig a rendszer nyújtotta szolgáltatásokkal jelentõs idõmegtakarítás érhetõ el.

A legproblémásabb adónem a járulék, azon belül is az egészségügyi szolgáltatási járulék volt.

A széles adózói kört érintõ kötelezettséghez kapcsolódó be/kijelentkezés, valamint a havi összeg megfizetése még mindig nehézséget okoz, amelynek eredménye az, hogy a folyószámla több esetben hátralékot mutat.

Jellemzõ probléma még az adónemek felcserélése és az ebbõl adódó túlfizetés az egyik adónemen és tartozás a másik adónemen. Ez az eltérés viszonylag könnyen rendezhetõ az összeg megfelelõ adónemre történõ átvezetésével.

A folyószámla kivonaton szereplõ tartozással kapcsolatban nem érkezett jelentõs mennyiségû fizetési könnyítési kérelem. A benyújtott kérelmek magánszemélyek esetében 5-50 ezer forint, vállalkozók esetében 100-200 ezer forint nagyságú összegekre irányultak. Az egyeztetés idõszakában hozzávetõleg 7 millió forint az az összeg, amelyre fizetési haladékot kértek az adózók - tudta meg a KaposPont a NAV Dél-dunántúli Regionális Adó Főigazgatóságától.


Címkék: adónemek, felcserélése, folyószámla, adóhivatal, régió, gazdaság