A jövőben az utazási irodák - szemben a szállodákkal, panziókkal - a kártyán található összegek közül csak a "szállás zsebet" terhelhetik, míg az étkezésre és szabadidős tevékenységre fordítható keretet nem.

Az utazási irodák problémának tartják, hogy a beindult balatoni szezon és előfoglalások közepette változtak a szabályok, ami "botrányokat és kínos helyzetek sorát fogja okozni az utazási irodáknál".

A közel másfél évtizede működő Balaton Travel Utazási Iroda jelenleg mintegy 1500 magánszálláshelyet közvetít ki a nyaralni vágyóknak, amelyek 60 százaléka már elkelt előfoglalásban. Az előfoglalók, illetve az irodába betérő szálláskeresők 90 százaléka magyar, akik zöme SZÉP-kártyával fizetett, illetve akar fizetni.

A gondot az okozza, hogy a nyaralni induló, többnyire készpénzzel korlátozottan rendelkező kártyatulajdonos családok csak a helyszínen szembesülnek azzal, hogy a kártyán lévő összeggel csak részben fizethetnek az utazási irodákon keresztül foglalt szállásukért.

Ezen csak úgy változtathatnak, ha előbb felkeresik a bankjukat, és az étkezésre, illetve a szabadidős tevékenységre fordítható "zseb" keretét átcsoportosítják szállás céljára. Erről azonban nincs tudomásuk, és nem is érthetik a kialakult helyzetet, hiszen a kártya átvételekor máshogy tájékoztatták őket.

A balatoni utazási irodák a kínos helyzetek megelőzése érdekében megpróbálják minél előbb maguk tájékoztatni a partnereiket a SZÉP-kártya felhasználhatóságában beállt változásokról - írja az MTI.

Címkék: SZÉP-kártya, utazási iroda, felhasználhatóság, problémák, szállás, gazdaság