Egy közésségi portálon tette közzé egy becsapott vásárló, hogy 40 ezer forintot fizetett egy hamisított táblagépért, de használni nem tudja. A doboza teljesen összeroncsolódott. A kereskedőt pedig nem tudja utolérni. Az ehhez hasonló átverések még mindig elterjedtek az interneten. Sokan, ezért félnek az online vásárlástól, még akkor is, ha ott olcsóbban jutnak hozzá dolgokhoz.


A Somogy Megyei Békéltető Testület elnöke, Novák Ferenc azt mondja: az utóbbi időben sajnos megszaporodtak az internetes vásárlással kapcsolatos panaszok. Előző években olyan egy-kettő esett be havonta, most éppen a kezemben itt tartok egy az internetről frissen lehívott panaszt, olyan heti egy-kettő panasszal találkozunk.


Ennek ellenére az internetes vásárlási piac folyamatosan bővül. Bár a nemzetközi átlagtól még mindig messze áll Magyarország.


Az Allegroup.hu Kft. ügyvezetője, Csupor Erik azt mondja: átlagot meghaladóan bővül, hiszen tavaly 155 milliárd, tehát a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 %-a az e-kereskedelemből származott.


A legnagyobb aukciós portálokon egyébként nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a kereskedőket rászorítsák a tisztességes magatartásra. Ezzel és az egyre növekvő árversennyel próbálják a vásárlók bizalmát kivívni. Az egyik legújabb rendszer az úgynevezett Elektronikus Piac, ahol egy adott szolgáltatást az nyer el, aki a legjobb ajánlatot adja.


A Magyar Közbeszerzési és Elektronikus Beszerzési Zrt. vezérigazgatója, Schablauer Péter szerint van egy folyamat, amin belül az ajánlattevők, ismerve a másik cégnek az ajánlatait, alá tudnak licitálni, értékesítés kapcsán, pedig felé tudnak licitálni.


Fontos tudni, hogy az internetes vásárlástól a kézhez vételtől számított három napon belül bármilyen indokkal elállhat a vevő.



Címkék: vásárlói, internetes vásárlás, aukciós, jogok, portál, gazdaság