A múlt év végén, az ünnepekre való tekintettel az E.ON csoport úgy döntött, hogy december 15-től január 6-ig felfüggeszti a számlatartozás miatti kikapcsolást. A döntés az áram-, és a gázszolgáltatást igénybe vevő lakossági ügyfelekre vonatkozott.

Az E.ON-nál a szociálisan rászoruló fogyasztók esetében a rendkívüli hideg időszakra vonatkozóan február 1-jétől 22-ig szintén ideiglenes kikapcsolási moratórium állt fenn a villany- és gázszolgáltatásban, így a leginkább érintett rászoruló réteg védelem alá esett a nagy hideg alatt. A moratórium időszaka alatt a nagy hidegre való tekintettel közel 6000 ügyfelénél függesztették fel ideiglenesen a számlatartozás miatti kikapcsolást.

Ugyancsak a nagy hideg miatt egyébként az E.ON a tervezett két óránál hosszabb hálózat karbantartás miatti üzemszüneteket is átütemezte a leghidegebb hetekben, a szolgáltatás biztonságos, folyamatos működtetéséhez szükséges fejlesztéseket későbbi időpontban valósítja meg.

A gazdasági válság hatására egyre többen kerülnek átmeneti vagy tartós pénzügyi gondba és sokan halmoznak fel áram- vagy gázszámlatartozást. Az elmúlt néhány évben tovább nőtt a lejárt tartozások mértéke, az áram- és gázhasználó fogyasztók összességében több tízmilliárd forinttal tartoznak társaságunknak.

A teljes kintlévőség 2010-hez képest tavaly év végére 17 százalékkal nőtt, ezen belül a lakosság körében történő emelkedés elérte a 20 százalékot.

2010-ben az E.ON teljes szolgáltatási területén 55 ezer, 2011-ben 45 ezer esetben kellett kikapcsolni nemfizetés miatt az áram vagy a gázszolgáltatást a fogyasztóknál. Az esetek többségében a kikapcsolást a tartozás rendezése, és a szolgáltatás újraindítása követte, 2011-ben ez 26 ezer esetben történt így - tudta meg a KaposPont Varga Ivettől, az E.ON Hungária Zrt. sajtóreferensétől.

Címkék: lekapcsolás, fogyasztó, áram, gáz, somogy, gazdaság